Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ! Har en 320d 2008 mod (177hk) som har tullet etter turbo havari i februar. Etter hvert kom jeg og verkstedet jeg bruker frem til at det måtte være sot som laget problemer for meg. Demonterte innsugsmanifold og helt korekt, FULL av sot. Brukte en helg på og rengjøre dette etterfulgt av en EGR rens hos bilverkstedet.

Dette fungerte ca 1 dag så kom problemene tilbake. Litt vanskelig og forklare problemet med bilen lugger ved lav belastning, feks 1500 rpm 0,5l /mil. Dette gir ingen feil koder. Har blitt tipset om at det er noen små kanaler i toppen som sannsynligvis er tette av sot, men det koster mildt sakt skjorta og få et bilverksted til og ta av toppen og sende den inn til rens. Har rengjort så dypt ned i portene på toppen jeg turte. Lurer derfor på om noen her inne har en løsning på dette, eller kan forklare litt om disse kanalene, hvor i toppen de er osv. Har lite lyst til og demontere toppen. Vist noe er u-klart må du bare spør.

Motor kode N47D20a står på bilen men det ble satt i fabrikk ny motor for 30,000km siden pga register kjede sleit. Noe usikker på om det er samme motor kode. Står dette eventuelt på motoren en plass ? Har sett etter merking men har ikke sett noe.

Ting som er gjort siden februar :

Ny luftmengde måler

Ny ladetrykksensor

Ny turbo ( gammel havarerte )

Ny EGR ventil

Nye ledninger til EGR ventil pga overslag fra andre kabler

Rens av innsugsmanifold, porter i toppen så dypt jeg turte og slanger fra turbo/intercooler.

EGR rens? Verksted koblet noe til bilen og kjørte rense stoff gjennom innsug?

Nytt luftfilter

Håper noen har en smart løsning på dette!

ay8brqpb1px3lx56jukw.jpg

Bilen min =)

p43qwgew00jhjt5y0v3c.jpg

Halveis i rengjøringen av topp

ugv910ccb5wmjpg212r3.jpg

Innsugs manifoil før rengjøring

a64clijb86mn0hbrh0vj.jpg

Innsugs manifoil før rengjøring

mih5b58w111e8dsx3etj.jpg

Etter rengjøring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...