Fuzzypower Skrevet Juni 11, 2013 Skrevet Juni 11, 2013 Hei ! Har en 320d 2008 mod (177hk) som har tullet etter turbo havari i februar. Etter hvert kom jeg og verkstedet jeg bruker frem til at det måtte være sot som laget problemer for meg. Demonterte innsugsmanifold og helt korekt, FULL av sot. Brukte en helg på og rengjøre dette etterfulgt av en EGR rens hos bilverkstedet. Dette fungerte ca 1 dag så kom problemene tilbake. Litt vanskelig og forklare problemet med bilen lugger ved lav belastning, feks 1500 rpm 0,5l /mil. Dette gir ingen feil koder. Har blitt tipset om at det er noen små kanaler i toppen som sannsynligvis er tette av sot, men det koster mildt sakt skjorta og få et bilverksted til og ta av toppen og sende den inn til rens. Har rengjort så dypt ned i portene på toppen jeg turte. Lurer derfor på om noen her inne har en løsning på dette, eller kan forklare litt om disse kanalene, hvor i toppen de er osv. Har lite lyst til og demontere toppen. Vist noe er u-klart må du bare spør. Motor kode N47D20a står på bilen men det ble satt i fabrikk ny motor for 30,000km siden pga register kjede sleit. Noe usikker på om det er samme motor kode. Står dette eventuelt på motoren en plass ? Har sett etter merking men har ikke sett noe. Ting som er gjort siden februar : Ny luftmengde måler Ny ladetrykksensor Ny turbo ( gammel havarerte ) Ny EGR ventil Nye ledninger til EGR ventil pga overslag fra andre kabler Rens av innsugsmanifold, porter i toppen så dypt jeg turte og slanger fra turbo/intercooler. EGR rens? Verksted koblet noe til bilen og kjørte rense stoff gjennom innsug? Nytt luftfilter Håper noen har en smart løsning på dette! Bilen min =) Halveis i rengjøringen av topp Innsugs manifoil før rengjøring Innsugs manifoil før rengjøring Etter rengjøring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå