Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kan jeg legge syregrunning på under restaurering midlertidig før jeg får lagt på 2K epoxy. 2K epoxy er noe drit for helsa (isocyanater) så jeg vil helst legge epoxy på mest mulig på likt. Tenkte da å bruke syregrunning midlertidig etter sandblåsing/sveising/pussing osv... Hvordan gjør dere det? Legger dere epoxy etter hver gang dere har jobbet med bart stål?

Posted

Du puster(via øynene) ikke inn noe serlig isocyanater ved pensling. Faren er ved sprøyting.

Gassene fra tynneren er der, men det puster jo alle kvinfolk inn daglig ved lakking av negler.

Ved pensling tar en vanlig aktiv kull maske det meste.

Friskluft maske ved sprøyting.

Posted

Pensler du områder som bli synlige også da? Som for eksempel en skjerm. Å så pusser du flatt den penslede epoxyen og legger ny epoxy før lakkering?

Posted

Epoxy grunningen jeg brukte på e30en var så tynn at den fløt bare ut, slik at det ikke ble penselmerker.

Posted
Epoxy grunningen jeg brukte på e30en var så tynn at den fløt bare ut, slik at det ikke ble penselmerker.

Hvilken brukte du? Jeg har stående en fra ppg som koster skjorta og har ikke lyst til å bruke den under skjermer osv...