Kalleklovn Skrevet Juni 14, 2013 Skrevet Juni 14, 2013 Merket i dag en litt rar lyd fra motoren, og med øret klarer jeg å lokalisere den til reimene i forkant av motoren på høyre side når du står midt foran bilen. Er en markant lyd som høres ut som en som konstant sier "rrrrr.." Motoren går fint, og drar godt og alt virker normalt. Grunnen til at jeg spør er at vi straks legger ut på ferie, og vil ikke ta sjanse på et havari langs veien... Litt usikker på om dette er en feil, men lyden høres godt på tomgang. Litt turtall så overdøver motoren lyden. Det er ingen feilmeldinger eller lignende i display på bilen. Bilen har kjørt 66000 km. Noen som har en ide? Burde jeg ta en tur innom et verksted, eller er dette "bil-hypokonderi"?
boost Skrevet Juni 14, 2013 Skrevet Juni 14, 2013 Kompis måtte bytta løpehjuls lageret. Grei jobb . Bytt reima å. Dei kan lytte til lageret .
Kalleklovn Skrevet Juni 15, 2013 Forfatter Skrevet Juni 15, 2013 Ok. Er ikke det litt tidlig ved 66'? Jeg har ikke tid eller verktøy til å fikse dette selv. Hva bør pris være hos verksted på en slik jobb?
boost Skrevet Juni 15, 2013 Skrevet Juni 15, 2013 ulua litt når du kjørte seie han. meir å meir lissom.. hass ha nett gått 75 delen kosta 1200kr
Kalleklovn Skrevet Juni 15, 2013 Forfatter Skrevet Juni 15, 2013 Ok. Dette virker litt mer som en reimlyd. Ikke metallisk, så er litt usikker. Lyden er og konstant. Øker ikke, men forsvinner bak motordur ved turtall. Høres knapt på tomgang med panseret lukket. Høres bra når du åpner opp. Er jo ev arbeidet som koster på verksted. Får bestille time til uka. Er det mye jobb?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå