Gå til innhold

Bmw E93 stereo oppgradering

Anbefalte innlegg

Heisann

Har en 07mod Bmw E93 som jeg skal oppgradere stereon i når skattepengene kommer.

Bilen har originalt den minste stereopakken med 1 høytaler i hver fremdør og 1 høytaler pr side bak + subb under hver av forsetene. Er ikke noe tweeter fremme ved speilene. Man kan si at denne stereoen ikke duger.

Hadde tenkt å bytte ut høytalerne i dørene fremme, få tak i deksel fremme til å ettermontere tweeter, bytte subbene og ny forsterker.

Ser at bilradiospesialisten har en pakke som er tilpasset e9x serien. GZ/Focal/JBL pakke for BMW

Noen som testet denne pakken eller har andre erfaring med andre pakker eller løsninger? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da er hvertfall stereo bestillt :)

* Focal 100KRS komponent sett til fremdører.

* "Deksel" til tweetere, da jeg ikke har det originalt.

* Ground Zero GZMW200NEO subber til under framsetene.

* JBL® GTO-5EZ forsterker, 5 kanaler.

* Dempematriell til fremdørene.

* Strømkabler, automatsikring, høytalerkabler osv.

Skal foreløpig bruke de originale høytalerne bak, men skal koble de på forsterker. Skal også bruker den originale BMW spilleren.

Regner med dette skal bli en kraftig forbedring iforhold til det originale :D

Komgjerne med tips til hvor man enklest legger nye kabler ifra fremdørene og spilleren til bagasjen hvis noen har prøvd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillte meg komplett verksteds og service manual cd-sett (3 cder) til alle 3-serier produsert mellom 1982 - 2008 for den nette sum av 85,- på ebay. Så regner med det står hvordan man demonterer interiøret der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...