Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en m50b20 motor i e36'n min. Originalt er bilen en 316. Sliter med å starte og holde den på tomgang.. La merke til på 318is e36'n til en kompis her om dagen at det er en kontakt på girkasse. Kan denne ha noe med saken å gjøre? Hva er dette måleren til?

Takk på forhånd for svar! :D

Skrevet

Jasså... Derfor ikke det funker -.- det er det faktisk litt flaut at jeg ikke har tenkt på... Men har like mye problemer med start og tomgang allikevel..

Skrevet

Lmm er i orden, men nå løser det seg veldig greit uansett, i og med at motoren er ute av bilen igjen :P

  • 3 weeks later...
Skrevet
Regner med at du har koblet alt riktig ved motorbytte, samt byttet ECU osv?

ja, det er jo ikke akuratt så mye som kan gå galt kan du si, i og med at det er bare en hovedplugg og å legge inn hjernen som hører til motoren på plassen sin :P rørte forøvrig bare kamsensoren ved bytte da denne ikke fungerte..

Men han som overtok motoren fant ut hva som lagde mye av problemene... Det var nemlig kommet seg en skrue inn i motoren. Ja, inn i motoren..! :P Den lå kilt fast under en ventil, som da resulterte i full åpning hele tiden.. Forklarer nok smellinga i motoren og tilbaketenning i innsuget, siden det var en innsugsventil.. Men smalt bare inn originalmotoren igjen og kjøper heller en litt dyrere motor som er i bedre stand neste gang :)

Skrevet
Regner med at du har koblet alt riktig ved motorbytte, samt byttet ECU osv?

ja, det er jo ikke akuratt så mye som kan gå galt kan du si, i og med at det er bare en hovedplugg og å legge inn hjernen som hører til motoren på plassen sin :P rørte forøvrig bare kamsensoren ved bytte da denne ikke fungerte..

Men han som overtok motoren fant ut hva som lagde mye av problemene... Det var nemlig kommet seg en skrue inn i motoren. Ja, inn i motoren..! :P Den lå kilt fast under en ventil, som da resulterte i full åpning hele tiden.. Forklarer nok smellinga i motoren og tilbaketenning i innsuget, siden det var en innsugsventil.. Men smalt bare inn originalmotoren igjen og kjøper heller en litt dyrere motor som er i bedre stand neste gang :)

Har en m50b20 vanos til salgs vist du er interessert ? Gått 201.000 i topp stand :)

Skrevet
Regner med at du har koblet alt riktig ved motorbytte, samt byttet ECU osv?

ja, det er jo ikke akuratt så mye som kan gå galt kan du si, i og med at det er bare en hovedplugg og å legge inn hjernen som hører til motoren på plassen sin :P rørte forøvrig bare kamsensoren ved bytte da denne ikke fungerte..

Men han som overtok motoren fant ut hva som lagde mye av problemene... Det var nemlig kommet seg en skrue inn i motoren. Ja, inn i motoren..! :P Den lå kilt fast under en ventil, som da resulterte i full åpning hele tiden.. Forklarer nok smellinga i motoren og tilbaketenning i innsuget, siden det var en innsugsventil.. Men smalt bare inn originalmotoren igjen og kjøper heller en litt dyrere motor som er i bedre stand neste gang :)

Har en m50b20 vanos til salgs vist du er interessert ? Gått 201.000 i topp stand :)

Send meg en PM! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...