Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,jeg har en 97 525 TDS,gått 237000 km som i dag mistet mye av motorkraften,virker som om ikke turbo er med lengre. Fått diagnose på den og fikk feilkode på "egs" og mekanikeren prata noe på at det var egr.....men jeg er noe i tvil om det blir det samme ....

Han tok også av og kjente på turboen og den virket visst ok.

Bilen går forsåvidt som normalt uten røyk av noe slag,men blitt "litt" lat kan man vel si.....

Noen tips eller forslag jeg kan gå etter mottas med STOR takk!!!!

Hilsen Thomas

Skrevet
Hei,jeg har en 97 525 TDS,gått 237000 km som i dag mistet mye av motorkraften,virker som om ikke turbo er med lengre. Fått diagnose på den og fikk feilkode på "egs" og mekanikeren prata noe på at det var egr.....men jeg er noe i tvil om det blir det samme ....

Han tok også av og kjente på turboen og den virket visst ok.

Bilen går forsåvidt som normalt uten røyk av noe slag,men blitt "litt" lat kan man vel si.....

Noen tips eller forslag jeg kan gå etter mottas med STOR takk!!!!

Hilsen Thomas

tviler på at de er egr

transmission control unit er de vel ?

Automat du har ?:)

Skrevet

lite olje på kassa kanskje ? sikker på at ikke wastergate slangen på turboen er på ?

høres egentli ut som bilen går i nødmodus ?

Skrevet
ja,den går i nødmodus virker det som. Wg slange ble sjekket i dag når han så på det,olje på kassa er ikke sjekket.

Er det nivåplugg på kassa ?

er vel samme som på tds e34, så da tar du av den største pluggen under;) sku hat et oljeskifte og filter kanskje ? vist bilen er chipped, kan de ha noe med saken å gjøre :)

men tyder mest på nødmodus!

Skrevet

Den er ikke chippet.

Største pluggen under er forsåvidt greit,men det blir vel bare tappingen...er det noe nivåplugg eller slik der.

Blir nok uansett ny olje og flter om noe må gjøres med kassa. Skal sjekke serv heftet om /når det har blitt skiftet tidligere,forrige eier har fulgt det opp til 230 og nå gått 237.

Skrevet
Den er ikke chippet.

Største pluggen under er forsåvidt greit,men det blir vel bare tappingen...er det noe nivåplugg eller slik der.

Blir nok uansett ny olje og flter om noe må gjøres med kassa. Skal sjekke serv heftet om /når det har blitt skiftet tidligere,forrige eier har fulgt det opp til 230 og nå gått 237.

på e34 fyller du hvertfall på den store pluggen ;) ja ikke dumt de! lmm kan jo også vare deff! sjekket den ?

Skrevet

kan komme opp flere feil ja, men er nok egs, og ikke lmm:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...