ThomasHolum Skrevet Juni 21, 2013 Skrevet Juni 21, 2013 Hei,jeg har en 97 525 TDS,gått 237000 km som i dag mistet mye av motorkraften,virker som om ikke turbo er med lengre. Fått diagnose på den og fikk feilkode på "egs" og mekanikeren prata noe på at det var egr.....men jeg er noe i tvil om det blir det samme .... Han tok også av og kjente på turboen og den virket visst ok. Bilen går forsåvidt som normalt uten røyk av noe slag,men blitt "litt" lat kan man vel si..... Noen tips eller forslag jeg kan gå etter mottas med STOR takk!!!! Hilsen Thomas
Hzh Skrevet Juni 21, 2013 Skrevet Juni 21, 2013 Hei,jeg har en 97 525 TDS,gått 237000 km som i dag mistet mye av motorkraften,virker som om ikke turbo er med lengre. Fått diagnose på den og fikk feilkode på "egs" og mekanikeren prata noe på at det var egr.....men jeg er noe i tvil om det blir det samme ....Han tok også av og kjente på turboen og den virket visst ok. Bilen går forsåvidt som normalt uten røyk av noe slag,men blitt "litt" lat kan man vel si..... Noen tips eller forslag jeg kan gå etter mottas med STOR takk!!!! Hilsen Thomas tviler på at de er egr transmission control unit er de vel ? Automat du har ?
Hzh Skrevet Juni 21, 2013 Skrevet Juni 21, 2013 lite olje på kassa kanskje ? sikker på at ikke wastergate slangen på turboen er på ? høres egentli ut som bilen går i nødmodus ?
ThomasHolum Skrevet Juni 21, 2013 Forfatter Skrevet Juni 21, 2013 ja,den går i nødmodus virker det som. Wg slange ble sjekket i dag når han så på det,olje på kassa er ikke sjekket. Er det nivåplugg på kassa ?
Hzh Skrevet Juni 21, 2013 Skrevet Juni 21, 2013 ja,den går i nødmodus virker det som. Wg slange ble sjekket i dag når han så på det,olje på kassa er ikke sjekket.Er det nivåplugg på kassa ? er vel samme som på tds e34, så da tar du av den største pluggen under;) sku hat et oljeskifte og filter kanskje ? vist bilen er chipped, kan de ha noe med saken å gjøre men tyder mest på nødmodus!
ThomasHolum Skrevet Juni 21, 2013 Forfatter Skrevet Juni 21, 2013 Den er ikke chippet. Største pluggen under er forsåvidt greit,men det blir vel bare tappingen...er det noe nivåplugg eller slik der. Blir nok uansett ny olje og flter om noe må gjøres med kassa. Skal sjekke serv heftet om /når det har blitt skiftet tidligere,forrige eier har fulgt det opp til 230 og nå gått 237.
Hzh Skrevet Juni 21, 2013 Skrevet Juni 21, 2013 Den er ikke chippet.Største pluggen under er forsåvidt greit,men det blir vel bare tappingen...er det noe nivåplugg eller slik der. Blir nok uansett ny olje og flter om noe må gjøres med kassa. Skal sjekke serv heftet om /når det har blitt skiftet tidligere,forrige eier har fulgt det opp til 230 og nå gått 237. på e34 fyller du hvertfall på den store pluggen ja ikke dumt de! lmm kan jo også vare deff! sjekket den ?
ThomasHolum Skrevet Juni 21, 2013 Forfatter Skrevet Juni 21, 2013 oki.....den kan det jo også være ja,men da ville det vel ikke kommet opp feilmld ang egs på diagnoseverktøyet?
Hzh Skrevet Juni 21, 2013 Skrevet Juni 21, 2013 kan komme opp flere feil ja, men er nok egs, og ikke lmm:)
ThomasHolum Skrevet Juni 21, 2013 Forfatter Skrevet Juni 21, 2013 Er det flere feil ang egs.......hjerne,følere......
Mr Gjøstøl Skrevet Juni 21, 2013 Skrevet Juni 21, 2013 Har du sjekket intercoolerslangen på passasjersiden som går inn på turboen? det var det som feilet min men denne EGS feilen vet jeg ikke hva er dessverre, lykke til
ThomasHolum Skrevet Juni 21, 2013 Forfatter Skrevet Juni 21, 2013 Slangene ble det sett på i dag,men takk for tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå