Mister Bimmler Skrevet Juni 22, 2013 Skrevet Juni 22, 2013 Forholder meg ikke til EGR her, annet enn at den kan tette seg til og må renses hos noen, men prøv å koble fra MAP-senson din og kjør en tur. Jeg har noe feil i tilknytning til den hvor bilen trimmer seg selv ned mens jeg kjører jevnt på flat mark. Kunne hende du har noe der og kan begynne et sted. Under tidlig feilsøking kjørte jeg med LMM koblet fra for å se om den gikk bedre. Du kan se på det som et slags lett nødprogram, som gir deg 80% effekt. Går bilen betydelig bedre med noen av disse koblet fra, er du på sporet i alle fall.
ThomasHolum Skrevet Juni 27, 2013 Forfatter Skrevet Juni 27, 2013 Feil funnet..... Etter å ha fått nevnte EGS feil,kom det også feilkoder på abs,EGR,nåljusteringsventil og trykkføler turbo.....og alt ble sjekket og gått over uten feil funnet før mekaniker oppdager en kabel som ikke skal være der. Oppunder cupefilter venstre side ligger en godt gjemt KCR tuningboks og det er denne som har vært årsak til hele greia. Bilen skulle ifølge selger ikke være chippet...så jeg har gått utifra det. Hadde også problemer med turbo og turbotryk som falt på min omega DTI en stund etter jeg kjøpte den også for ett års tid siden,der ble det gjort noen feilsøkinger ,men på den var det overhode ingen feilkoder å oppdrive og LMM ble b.l.a skiftet.....der viser det seg også til slutt at det er KCR boksen som har sørget for hele problemet. Dobbelt trøbbel med svært så ulike feil og diagnoser i systemet på bilene,og på begge relativt kort tid etter bilene ble kjøpt. Sp.mål da vil vel bli....er de KCR boksene bare drit som skaper bare hodebry??
Mister Bimmler Skrevet Juni 27, 2013 Skrevet Juni 27, 2013 Du får meg i tanker nå. Det skjulte seg en sånn liten f@€n hos meg også, til TRF oppdaget den da vi skulle tune. Men det er to år siden, og jeg har ikke blitt kvitt problemet... Bra du fant feilen! Sent from my iPad using Tapatalk HD
ThomasHolum Skrevet Juni 27, 2013 Forfatter Skrevet Juni 27, 2013 Er svært så fornøyd over at problemet kom for en dag ja,og visste ikke at en slik boks kunne lage kluss over hele systemet. KCR virker jo som en av de seriøse på markedet og skulle tru de hadde god kvalitet......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå