Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som kan fortelle meg hva som er optimalt blandingsforhold på en m20b25 med turbo ?

jeg snakker da om afr verdien ved de forskjellige senarioene som cruising og fullt pådrag

Skrevet

Ladetrykk er igrunn uvesentlig, det er effekten som blir det kommer an på , og da er det mye annet som spiller inn... Turbo, kam, porting, tenning osv... Går ikke an å bestemme seg for et ladetrykk på forhånd...

S4'en min gir 510hk på 2 bar og den kjører vi på 11,8 afr fra litt over 1 bar trur jeg det var..

Skrevet

forskjell på syl.trykk og turbotrykk. Førstnevnte er det som knekker en motor med mindre andre ting er galt.

Skrevet

Ladetrykk er som sagt i praksis ganske uvesentlig, det er mest et tall man forholder seg til for å ha kontroll på hva som skjer. Det er effekten som kommer ut som betyr noe, og effekt er en direkte konsekvens av sylindertrykk.. Skal prøve kort og enkelt: urørt m20b25, "passende" turbo, 1bar ladetrykk= ca 300hk.

M20b25, bra turbokam, litt porting ++ diverse, skikkelig turbo, (større, bedre) mindre mottrykk, 1bar ladd= fort bortimot 400+... Derfor er ladetrykk igrunn uvesentlig... :)

Skrevet
en konservativ af tabell på min bil (b23 turbo, 1.2 bar)

[ Bilde ]

Du kunne nok magra ut en del hele veien og tjent en god del effekt..

Klart, fint å kjøre safe, men 11,5 på 1,1 bar er i overkant. Såfremt du ikke kjører så mye tenning at du trenger mer bensin for å kjøle så bør det gå fint med rundt 12 blank på 1,1.. På den andre siden, hvis du har jævlig lite tenning så blir det også varmt, men da mer ut i eksos..

:)

Skrevet

[ Bilde ]

Klart, fint å kjøre safe, men 11,5 på 1,1 bar er i overkant. Såfremt du ikke kjører så mye tenning at du trenger mer bensin for å kjøle så bør det gå fint med rundt 12 blank på 1,1.. På den andre siden, hvis du har jævlig lite tenning så blir det også varmt, men da mer ut i eksos..

Det er bra jeg får hjelp til dette , planen er å gatemappe og deretter dra i benken slik at det ikke går med så mye tid. , For det er igrunn litt å sette seg inn i. Tror motoren min er ganske habil. Det er portet topp, og z45 turbokam med 2x2,5" eksos hele vegen. . Har dåg ikke smidd innmat og heller ikke forsterkede vippearmer så jeg tror jeg skal holde litt igjen på effekten til den er 100% bygget.

Skrevet

[ Bilde ]

Fullstendig klar over det. Skrev den var konservativ :) når det gjelder å få bilen opp å kjøre før man får den mappet er nok det en god ide, pass bare på du vet hva man holder på med, og ikke gjør mange endringer av gangen. Min har aldri blitt mappet i benk, men etter tre år tenker jeg det er på tide for meg og!

Skrevet

[ Bilde ]

Fullstendig klar over det. Skrev den var konservativ :) når det gjelder å få bilen opp å kjøre før man får den mappet er nok det en god ide, pass bare på du vet hva man holder på med, og ikke gjør mange endringer av gangen. Min har aldri blitt mappet i benk, men etter tre år tenker jeg det er på tide for meg og!

Neida;) jeg får hjelp av en som har mappet flere biler før og fått bra resultat. Men han er gira på at jeg skal kjøre på e85 siden det er litt lettere å mappe. Jeg ser vel ingen bakdeler med det heller . Bilen skal bare kjøres i godvær og e85 pumpe har jeg k nærheten og :) evt så kan jeg lage et bensinmap også i tilfelle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...