Tiseth! Skrevet Juni 25, 2013 Share Skrevet Juni 25, 2013 Har prøvd alt mulig på luftinga av kjølesystemet nå, det rare er at det blir varmt i coupeen og tempen på motoren holder seg fin.. Men det slutter aldri å komme luft, noen ganger kommer det kun damp.. Har holdt på lenge nå, skjønner ikke hva jeg gjør galt, har ikke hatt problemer før. Hvis jeg kjører, koker det i ekspansjonstank, men motortempen er fin Både termostat og vannpumpe er ny, kan det være topp pakningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2002TII Skrevet Juni 25, 2013 Share Skrevet Juni 25, 2013 Bare så vi vet det, har du tatt ut lufteskruen fylt opp så det renner ut av lufteskruen og påfyllingen. Altså helt toppet på begge så skrudd på lokk og lufteskrue og deretter starte bilen og kjørt en tur med varmeapparatet på varm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiseth! Skrevet Juni 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2013 Bare så vi vet det, har du tatt ut lufteskruen fylt opp så det renner ut av lufteskruen og påfyllingen. Altså helt toppet på begge så skrudd på lokk og lufteskrue og deretter starte bilen og kjørt en tur med varmeapparatet på varm? Jepp, gjort det flere ganger. Men tror kaanskje jeg fikk det til nå, satt bare på vifta uten å starte bilen, lot det stå et par timer med begge lokka oppe. Men må se om det koker når jeg har kjørt en lengre tur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2002TII Skrevet Juni 25, 2013 Share Skrevet Juni 25, 2013 Når du har toppet opp med vann er det bare å skru igjen og kjøre. Du skal ikke åpne de igjen for å kikke eller andre ideer. Så er spørsmålet om den koker så det blåser ut vann, koker så du kjenner det slår i slangene uten at vann kommer ut, koker uten at temp er over 110 grader eller om den koker etter temp har nådd 120 grader Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiseth! Skrevet Juni 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2013 Når du har toppet opp med vann er det bare å skru igjen og kjøre. Du skal ikke åpne de igjen for å kikke eller andre ideer. Så er spørsmålet om den koker så det blåser ut vann, koker så du kjenner det slår i slangene uten at vann kommer ut, koker uten at temp er over 110 grader eller om den koker etter temp har nådd 120 grader Hm, si det. Kommer vann ut av toppa på ekspansjonstank når det koker, ja den er skrudd igjen.. Tror det kun koker i tanken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2002TII Skrevet Juni 25, 2013 Share Skrevet Juni 25, 2013 Koker det i ekspansjons tanken, men temp er under 110 grader når det skjer så er jeg bekymret for toppakning. Da må man trykkteste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiseth! Skrevet Juni 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2013 Koker det i ekspansjons tanken, men temp er under 110 grader når det skjer så er jeg bekymret for toppakning. Da må man trykkteste. hvordan trykktester man? hva slags utstyr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2002TII Skrevet Juni 26, 2013 Share Skrevet Juni 26, 2013 Igjen fyller du opp og topper med vann og lokket av. Så tar du ut tennplugger og setter lufttrykk i en og en sylinder. Den sylinderen du setter trykk på må ha stempelet på topp og ventiler lukket. Da vil trykket eventuelt gå igjennom toppakningen og vannet vil sige/sprute ut av vannpåfyllingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå