ehrnst Skrevet Juni 29, 2013 Skrevet Juni 29, 2013 Hei, Som mange vet sliter M20 med at oljen klatrer oppover blokken i lange svinger, spesielt venstresvinger. Tidligere har jeg overfylt litt olje noe som hjelper, men tenkte kanskje andre hadde erfaringer. Er det noen her inne som har erfaringer med "baffles" og "crank scrapers"? M
Silverboy Skrevet Juni 29, 2013 Skrevet Juni 29, 2013 Er det venstresvinger som er værst? Alltid sett for meg at det var høyresvinger.. Feildosert i tillegg da som den er på rudskogen, så er det neppe helt ideelt. Det burde vel strengt tatt vært mulig å regne på hvilken G kraft som må til for at det skal gå tørt ved max / min nivå.
ehrnst Skrevet Juni 29, 2013 Forfatter Skrevet Juni 29, 2013 Er venstre ja. Lampa mi begynte å lyse over "haugen" på rudskogen. Det slår nok inn litt tidligere enn den originale bryteren, men burde få gjort noe med det.
Silverboy Skrevet Juni 29, 2013 Skrevet Juni 29, 2013 hmmm.. har kanskje sjekket i "feil sving" jeg da... Men så aldri noe lampe da.. men igjen, gjør man det når man er fullt konsentrert om annet.....
ehrnst Skrevet Juni 29, 2013 Forfatter Skrevet Juni 29, 2013 Lampa ser man nok. Det som er mer interessant er jo at selv om ikke kamps går på, detter trykket dramatisk tror jeg. Ikke bra på 6000rom! Skulle hatt datalogging på oljetrykket via sprutet.
Rogeren Skrevet Juni 30, 2013 Skrevet Juni 30, 2013 Søk på oil acumulator på summitracing.com eller ebay. Har litt troen på dette, tenkte jeg skulle prøve som backup på s14... Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta
ehrnst Skrevet Juni 30, 2013 Forfatter Skrevet Juni 30, 2013 Ja, sett dette accusump greiene tidligere, men ganske mye jobb da. Må vel garantert flytte filteret osv. Har s14 samme problem?
Rogeren Skrevet Juli 1, 2013 Skrevet Juli 1, 2013 Ja, samme prob på s14, med lange svinger, og spes r-dekk o.l. Ikke mye arbeid, må bare fore det innpå en litt stor kobling, t-stykke på oljekjølerslange el. Trenger bare en slange fra motor til denne. Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta
Silverboy Skrevet Juli 1, 2013 Skrevet Juli 1, 2013 Er det ikke dumt å ha den på slangen til oljekjøler da, for den sitter jo etter termostaten, og har ikke den åpnet så er det jo lite hjelp... kanskje ikke den helt store praktiske betydning da det ofte er varmt nok, men likevel, ideelt kan det vel ikke være? Sandwich plate mellom filter ser bedre ut etter min mening. "Gratis" var det riktignok ikke hvis man ville ha litt fancy kran etc..
Espen02E30 Skrevet Juli 1, 2013 Skrevet Juli 1, 2013 Kjent problem på S14 også ja. Min M10 i 02`n var helt ille, mest ved pådrag ut av sving. Kan ikke skryte på meg det helt store grepet i bilen heller så tipper med skikkelig feste er dette problem på M20 også. Jeg handlet inn "skvalpeplate" fra IE, har ikke hatt problemer etter den ble montert. Husk at oljelampene lyser ofte først når trykker er på fattinge 0,2-0.5 bar, da er det ofte litt vel sent å ta det rolig...
ehrnst Skrevet Juli 1, 2013 Forfatter Skrevet Juli 1, 2013 Sveiste du inn skvalpeplata, eller er ikke det nødvendig? Lampen min mener jeg tennes ved 0.7bar (vdo føler) men uansett det er lite trykk på høy rpm.
Espen02E30 Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 Punktet den fast ja, vil jo ikke ha den liggende å slenge nedi der
Silverboy Skrevet Juli 4, 2013 Skrevet Juli 4, 2013 Noen som vet hvilken gjenge det er på m20 oljefilteret? Selve filteret...
Silverboy Skrevet Juli 11, 2013 Skrevet Juli 11, 2013 spør her også, da det er ganske relevant etter min mening på hvor / hvordan koble inn accusumpen noen som vet hvilken vei oljen går? Går den til filter eller oljetrykksføler først? Kommer oljen inn eller ut av oljefilter-center? Er oljen innom motor / lager eller filter først?
Rogeren Skrevet Juli 11, 2013 Skrevet Juli 11, 2013 Oljepumpe - filter - lager Vet ikke om den går i senter eller utvendig inn i filter, men pleier ikke å være så vanskelig å se om du tar av filteret og tørner motoren... Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå