Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle!

Har montert coilovers idag, riktignok bare forran, tok jo en evighet for en som ikke har gjort det før :P

Uansett, var veldig nøye med å justere dem likt. Men når jeg målte fra felgkant og opp til skjermkant, var førersiden ca 1 cm høyere. Skal det være slik?

Og i så fall, hva ville dere gjort:

Justert dem forskjellig, så det ble likt utseende messig?

justert måla og avstand mellom justeringsskruer så det stemmer, og driti i det andre?

Bilen det gjelder er en E36 Touring 1997

Skrevet

Først bør man jo tenke seg om det er montert riktig, og om alle deler er med, slik at om du legger coiloverne ved sidn av hverandre, så er de akkurat like lange inkl topplager osv.

Deretter må bilen kjøres litt så ting får "satt seg" skikkelig, og når høyden skal måles så må bilen stå helt rett, slik at det ikke blir noe skjev vektfordeling

Skrevet

Montering vet jeg er helt riktig.

En kompis sier E36 eller bmw generelt er litt høyere på førersiden, da det skal bli mere riktig når du setter deg inn. Men dette må jo bare gjelde orginal oppsett tenker jeg, da coiloversa er mye stivere enn orginalt ?

Skrevet

Har aldri hørt noe om at BMW er høyere på førersiden, isåfall er dette snakk om kun noen en millimeter eller to, neppe synlig!

Sikker på at du ikke mangler en skive eller noe slikt? Kanskje gående topplager, slik at foringen presses oppover og dermed gjør bilen lavere.

Min erfaring er hvertfall at om de er likt justert, så skal bilen bli like høy på begge sider

Skrevet

Hm, idag monterte jeg ferdig bak. Justerte helt likt, og det ble helt likt. Gikk samtidig over forran igjen, og dobbelsjekket, samt hevet bilen litt da den ble litt for lav. Igjen 1 cm i feil margin.

Kan det være pga jeg ikke har hatt firehjulskontroll enda?

Og forresten ser det ene forhjulet ut som om det har endel mere camber enn det andre..

Skrevet

Hvis det nå er som du sier at du har mere camper på et hjul kontra det andre, så har du svaret ditt! Eksempelvis, hvis du setter telefonen din på høykant på bordet, og deretter vipper den mot en side (altså illustrerer positiv/negativ camber), så vil du se at dette vil føre til at det høyeste punktet på telefonen har steget noe, grunnet at det nå er hjørnene som blir høyeste og laveste punkt. Dette er det samme som skjer med et dekk når det camberen går over eller under 0. Satt litt på spissen vel og merke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...