Ihazcaek Skrevet Juli 1, 2013 Skrevet Juli 1, 2013 Hei! For en dag siden kjøpte jeg Alpine forsterker og Pioneer stereo av TVBoden på Svinesund. Jeg har koblet opp alt riktig, men forsterkern vil ikke starte pga. for lav spenning (volt) ut fra remote kabelen som går fra stereo til forsterker. Jeg sjekket med multimeter i remote-kontakten bak på spilleren som viser en spenning på 3,29 Volt. Forsterkeren krever +12V for å fungere. -Hva kan være galt? Jording og strømtilførsel fungerte optimalt når jeg målte, så jeg utelukker dårlig kobling der. Tenker at sikringen i spilleren er dårlig eller at det er en fabrikasjonsfeil. Forsterkeren starter også uten problem når jeg kobler strømkabelen fra batteriet direkte på 'remote' og 'battery' kontaktene. Takker for svar!
hao Skrevet Juli 1, 2013 Skrevet Juli 1, 2013 Du bruker antagelig feil kabel. Skal være en med blått på. Om ikke annet så har du kabelen til motorantenne
Ihazcaek Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Skrevet Juli 2, 2013 Det løste seg. Ringte TvBoden. Jeg koblet remote kabelen til feil kontakt. Den skulle festes på en blå/hvit kabel ved navn "System remote cable". Jeg overså den av en eller grunn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå