Vegardb17 Skrevet Juli 5, 2013 Skrevet Juli 5, 2013 Har problemer med at 535'en går dass og dabber av på 5k rpm, og kom nylig over denne tråden på bimmerforums: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... you-didn-t Var som om jeg skulle skrevet problemet mitt selv, og motoren i denne har vært skiftet og sikkert skiftet toppakning så det er ikke usannsynelig at den står en tann feil. Men hvordan skal jeg egentlig gå frem når jeg skal løsne kjede og flytte det slik at kammen står rett, vet hvordan den skal stå, men er liksom hvordan jeg skal flytte kjedet som jeg lurer på, har enda ikke demontert noe, bare spør her først Må jeg av med nedre registerdeksel for å komme til?
Margarus Skrevet Juli 5, 2013 Skrevet Juli 5, 2013 Løsne tannhjulet på kam aksel, tar du tannhjulet og flytter ett hakk så skrur du på igjen tannhjul. Greit og bruke strips som du strammer gjennom tannhjulet og over kjeden mens du tar det av, så du slipper og glippe det. Slik har jeg vertfall gjort det på m30
Vegardb17 Skrevet Juli 5, 2013 Forfatter Skrevet Juli 5, 2013 Ok, hørtest fornuftig ut, men hvordan tar jeg å slakker kjedestrammern?
Margarus Skrevet Juli 5, 2013 Skrevet Juli 5, 2013 Du løsner den store bolten som stikker ut på side topp av register deksel. Obs. Det er ei sterk fjær bak bolten og en pitte liten metall kule du ikke vil miste. Så bare løsne bolten. Ta en brød pose eller lignende og tre over så skrur du rolig ut. Den spretter ut om du ikke er klar over det. Da er strammer løs,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå