eskildb Skrevet Juli 6, 2013 Share Skrevet Juli 6, 2013 Hei! Fikk levert en Eonon D5150 i går (ja, vet det er Kina-vare). Går også å venter på en JBL GTO 3EZ fra statene (3-kanals forsterker). Noen forslag til signalkabel som funker greit? Kan høytalerkabler og signalkabler ligge sammen? Tar også imot forslag til sub (10" el 12") som passer til forsterkeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juli 8, 2013 Share Skrevet Juli 8, 2013 Denne signalkabelen er helt grom, jeg bruker kun denne selv: http://www.judysbilstereo.no/kabler-kob ... jermet-rca Og til sub så vil jeg anbefale noe lettdrevent og musikalsk, og da blir det denne: http://www.judysbilstereo.no/subwoofere ... igns-dd512 Høyttalerkabler og signalkabler kan fint ligge sammen, men ingen av delene må ligge inntil noe som helst strømførende. Så gjem de så godt du klarer unna hjerner, moduler, releer og ledninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskildb Skrevet Juli 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2013 Ok Spilleren har to utganger til subwoofer (sub 1 og sub 2), mens forsterkeren har 1 inngang. Skal jeg bruke begge utgangene på spilleren, og koble de sammen med et Y-ledd før forsterkeren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juli 9, 2013 Share Skrevet Juli 9, 2013 Åja, nei da bruker du kun den vanlige (ikke sub) utgangen Sett hpf på forsterker på ca 80hz, og lpf til subwoofer på mellom 60 og 80. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskildb Skrevet Juli 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2013 Vil jeg ikke få flere justeringsmuligheter ved å bruke subutgangen på spilleren? Evt kjøpe 2 signalkabler og bruke bare ene delen av den ene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juli 9, 2013 Share Skrevet Juli 9, 2013 Hvis ikke forsterkeren har egen inngang spesifikt til subwoofer-kanalen, vil du ikke få justert noen ting med spilleren desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskildb Skrevet Juli 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2013 Den har egen inngang merket med sub, men ikke L/R (rød/hvit), bare en enkel inngang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juli 10, 2013 Share Skrevet Juli 10, 2013 Aha, da bruker du y-ledd ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskildb Skrevet Juli 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2013 Ok Nytt spørsmål: Bør jeg trekke høytalerkabler fra forsterkeren helt fram til høytalerne i framdørene, eller kan jeg koble meg på de orginale kablene bak spilleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juli 11, 2013 Share Skrevet Juli 11, 2013 Nye kabler hele veien! Med disse blir trekkingen en lek: http://www.judysbilstereo.no/kabler-kob ... m-pr-meter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet Juli 11, 2013 Share Skrevet Juli 11, 2013 Hadde styrt unna flate kabler. Du kan godt koble deg på høyttalerledningene i døra. Kabler trenger ikke koste 40kr metern, mine tror jeg kosta 19kr metern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskildb Skrevet Juli 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2013 Ser virkelig mørkt på å trekke kablene gjennom gjennomføringen i døra, ser ut som et tidkrevende prosjekt, og finner lite info om hvordan det gjøres på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juli 11, 2013 Share Skrevet Juli 11, 2013 Hadde styrt unna flate kabler.Du kan godt koble deg på høyttalerledningene i døra. Kabler trenger ikke koste 40kr metern, mine tror jeg kosta 19kr metern. Jeg bruker disse selv og kunne ikke vært mer fornøyd. Putter 400w rms igjennom dem og det fungerer som en drøm, i tillegg til hvor lette de er å legge. Blir helt "borte". Du får nok kabelen igjennom på en eller annen måte, om du får sniket de igjennom gummien som evt er rundt kontakta eller noe slik. De originale kablene er jo enda dårligere enn de som sitter originalt bak nye spillere. Og nyere spillere gir rundt 21w rms, og tro meg, de er ikke overdimensjonerte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet Juli 12, 2013 Share Skrevet Juli 12, 2013 Flate kabler kan godt være praktisk, men er vel ikke hvor praktisk anlegget er å bygge som ligger i fokus? Hvis du tester kabler av tilsvarende kvalitet, som er runde, opp mot disse flate - hva skjer da med diskantområdet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juli 12, 2013 Share Skrevet Juli 12, 2013 Flate kabler kan godt være praktisk, men er vel ikke hvor praktisk anlegget er å bygge som ligger i fokus?Hvis du tester kabler av tilsvarende kvalitet, som er runde, opp mot disse flate - hva skjer da med diskantområdet? Trolig ingenting negativt som noen hadde hørt forskjell på i en blindtest. Og dette er vel strengt tatt ikke noe EMMA-anlegg. uten prosessor skal man ihvertfall ikke bry seg om høyttalerkabelen abre den leverer den strømmen den skal, og er solid og godt isolert, og det er denne. Ellers hadde jeg ikke brukt den selv, tro meg. Flat kabel blir brukt både i EMMA-biler og dyre hifi-anlegg i hus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå