Pesslaad Skrevet Juli 6, 2013 Skrevet Juli 6, 2013 Har skrevet en søknad om motorbytte fra 320 til 325 nu som skal sendes inn på tirsdag og lurer på om det er noe jeg burde endre på og hva annet jeg burde skrive på søknaden. Og om det er noe annet som også må byttes en det som er nevnt her, så sleng det ut og kom gjerne med tips på hvordan man bytte motor enklest mulig SØKNAD OM MOTORBYTTE AV KJØRETØY Jeg søker med dette om å få endret min 1993 Mod BMW E36 reg.nr XN 26732. Ønsker med dette å endre/godkjenne bilen til 325 med å bytte motor fra M50B20 vanos til M50B25 vanos. Det jeg ønsker å gjøre er å bytte til en 2,5 liter M50B25 vanos i bilen og få samme effekt som en original 325 E36. Bilen har per i dag differensial og mellomaksling fra en 325 påmontert på bilen. Girkasse og frambremser skal være det samme ifølge realoem.com. Mens bremsecaliper bake har et annet delenr og det samme med katalysator, men er disse nødvendig å bytte? Det skiller 42hk mellom disse motorene og vekten er omtrent det samme da det er kun annen boring i sylindrene. Resten av understell er det samme på 320 og 325 E36. Differensial som står på har 3,15 i utveksling og er av den store typen 188 differensial som tilhøre 325 E36. Denne differensial har LSD diffbrems og tilhørende stikkakslinger står også på. Bilen er godkjent med jamex senkefjærer per dags dato, men et annet senkesett vil bli montert på av typen Weitec TX coilover kit med tüv papirer som jeg også vil ha godkjent i vognkortet. Det vil også bli foretatt en 4 hjulskontroll av bilen før visning med medfølgende papirer av 4 hjulskontrollen. Hvilken andre krav er det for motorbytte? Venter på positivt svar tilbake om å få godkjent mine ønsker om å bygge om min bil. Med vennlig hilsen
Pesslaad Skrevet Juli 7, 2013 Forfatter Skrevet Juli 7, 2013 Ingen som har noen innspill å komme med?
Pesslaad Skrevet Juli 7, 2013 Forfatter Skrevet Juli 7, 2013 Har folk tatt ferie eller? Må da være noen her som kan komme med innspill evt om det er bare å sende som sånn den er
e30 tic Skrevet Juli 8, 2013 Skrevet Juli 8, 2013 Det ser jo greit ut, men dersom du ikke finner en 325 med like calipere så du har er det bare å skifte dem og bare bekrefte i søknad at du vil gjøre det. Det er jo KAT krav på bilen din, men du trenger nok ikke skifte til spesifikk den som satt på 325. Legg ved utskift/dokumentasjon på det du skriver ang realoem.com. skriv heller at aksellaster forblir uendret. Ikke spør statens Vegvesen om noe i søknaden, det er du som skal bygge om og du som skal vite hva du vil, det tar bare lenge tid å få svar ellers... Jeg regner med di vil ha dokumentasjon på jhvor motoren kommer ifra. Jeg måtte vertfall oppgi det når jeg fikk godkjent søknad på M3 ombygg
Pesslaad Skrevet Juli 9, 2013 Forfatter Skrevet Juli 9, 2013 Det ser jo greit ut, men dersom du ikke finner en 325 med like calipere så du har er det bare å skifte dem og bare bekrefte i søknad at du vil gjøre det. Det er jo KAT krav på bilen din, men du trenger nok ikke skifte til spesifikk den som satt på 325.Legg ved utskift/dokumentasjon på det du skriver ang realoem.com. skriv heller at aksellaster forblir uendret. Ikke spør statens Vegvesen om noe i søknaden, det er du som skal bygge om og du som skal vite hva du vil, det tar bare lenge tid å få svar ellers... Jeg regner med di vil ha dokumentasjon på jhvor motoren kommer ifra. Jeg måtte vertfall oppgi det når jeg fikk godkjent søknad på M3 ombygg Skal sjekke litt nærmere med caliper og delenr osv og på andre deler. Skal få endret litt i søknaden og skrive ned delenr på de forskjellige delene fra de bilene Angående motor, så har jeg ikke fått tak i en enda, men skal selvfølgelig ha papirer fra bilen motoren kommer fra. Men takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå