maartn Skrevet Juli 8, 2013 Share Skrevet Juli 8, 2013 Hei, Jeg prøver meg på å spørre om hjelp her inne selv om bilen det gjelder er vår Nr.2 bil Audi A3. Bilen trekker 350mA når den er skrudd av og jeg har brukt en hel kveld på å feilsøke dette nå. Ingen av sikringene får dette strømtrekket ned (tatt ut alle sikringer i begge sikringsboksene) Jeg har også koblet fra kabler til hengerfeste da dette er det eneste som kan være ettermontert uten hell. Fakta er da at ingenting som går igjennom bilens sikringsbokser forårsaker dette. jeg koblet også fra dynamo fo å se om jeg så noen forskjell. Eneste jeg ikke ikke fikk koblet fra var starteren. Noen som har noen tips om hva jeg kan feilsøke videre? Det er verdt å nevne at når jeg tar sikringen til interiørlyset synker forbruket 100mA. Men det er fortsatt 250mA trekk. Tips mottas med stor takk da vi er lei av startkabler /Martin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Juli 9, 2013 Share Skrevet Juli 9, 2013 Bruker du amper tang? Siden du nevner at amper går ned litt når du tar ut sikring på interiør lys, har du lett bilen godt i dvale før du feilsøke? Man kan ha 0,08amp Forbruk i dvale modus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Juli 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2013 Kjører strøm gjennom et ampermeter og ser trekket.. Bilen er i dvale ja.. min trekker til sammenligning stabilt 0,35A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy89 Skrevet Juli 9, 2013 Share Skrevet Juli 9, 2013 Kanskje dumt spørsmål, men du har såklart tatt ut alt av gps,ladere etc av sigarettennere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Juli 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2013 Ja. Alle sikringer har vært ute, så ingenting i bilens el-nett trekker strøm. Må være noe annet.. Er vel kun starter og dynamo som er koblet direkte på batteriet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Juli 9, 2013 Share Skrevet Juli 9, 2013 Er ikke bare dårlig batteri da? Som lader seg ut selv? Koble ut el delen på tenninglåsen du. Stor problem på vag da vell ikke bilen gå i dvale når den er halv veis defekt. Års modell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Juli 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2013 Batteriet er nytt.. jeg ser jo trekket på 350mA. 2004 mod. Takk for tipset, det skal jeg prøve i ettermiddag. Tenningslåsen går ikke på noen sikring den da? Kommer jeg til ved å demontere dekselet rundt rattstammen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Juli 9, 2013 Share Skrevet Juli 9, 2013 No har du tatt ut sikring på begge 2plassene? Motor rommet og i bilen ved ved lys bryteren? Sikring f16 i motor rommet går til ratt stamme modul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Juli 9, 2013 Share Skrevet Juli 9, 2013 I motor rommet har du hoved sikringer også som står på siden av sikringsboksen. Kan stå opptil 7 sikringer der. Store sikringer som er fester med skruer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Juli 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2013 Tatt ut sikringene i begge boksene ja. Har ikke sett på hovedsikringer.. skal undersøke dette også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Juli 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2013 Koblet ut alle sikringer igjen i dag, og da viser ampermeteret 150mA Dette er jo fortsatt en del.. hopper opp igjen på 420mA når alle sikriner er satt i. Blir gal.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 Hoved sikringene står enda i? Koble en og en av. Husk å sette panser låsen i lås. Vist ikke så tar det lang tid før bilen går i dvale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet August 1, 2013 Forfatter Share Skrevet August 1, 2013 Satt panserlåsen i lås i dag, og da datt den relativt raskt til 0.16A Jeg lot den stå lenge men den gikk ikke lavere enn dette. Jeg tok bort denne kabelen som kan ses fraskrudd på bildet og da forsvant strømtrekket. Noen som vet hva denne går til? Hvordan jeg finner det ut? Satt på tenningen og alt så ut til å fungere selv om denne kabelen var av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet August 2, 2013 Share Skrevet August 2, 2013 Skal sjekke når e kommer heim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet August 2, 2013 Share Skrevet August 2, 2013 Kjølevifta går denne til. Hvordan motor har du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå