Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Da er dette min første prosjekttråd!

Anskaffet meg for en 14 dagers tid siden en E30 320i hos en hyggelig kar oppi trønderlag.

Med bilen fulgte det med et hav av deler. 325i motor, fangere,m-tech II brede lister og kanalskjørt rundt om bilen, turbo,grenrør,

vinger, bakstilling,dashbord,instrument,lykter,og masse masse mer, ja et hav av deler. Mye av det kommer jeg til og selge, men første etter at prosjektet er ferdig!

Følger meg ganske heldig med kjøpet med tanke på at jeg ikke har funnet rust enda (!!). Men overaskelser kan komme..

Har vel egentlig planene veldig klare for bilen. Bilen er grå, delfingrau om jeg ikke tar feil. Bilen skal bli hvit (Alpinweiss).Kanskje med blå perlemor utenpå. Må tenke litt på det valget!M-tech II styling skal jeg ha, selvfølgelig! Sorte hoved og baklykter. Eneste minuset ved bilen i mine øyne er takluken og at det ikke er en original M3, men la gå! :D Folk kan gjerne komme med synspunkter,råd og tips!

Ellers er det jo å få i 325 motoren og girkasse,325 bakstilling og få lakkert bilen i alpinweiss i førsteomgang.

Når den står ferdig er vel tankene om en turbo i gang..

Her er noen bilder av bilen. Er det veldig greit prosjekt.

5wzvwll7m5yswbc8h905.jpg

u5hv1qxelpij5uzybj1k.jpg

u0jg34wg9y8zjyinjedt.jpg

ufjmo5ow19mzfbtxnys2.jpg

Skrevet

Ettersom jeg ikke visste så mye om den b25 motoren som fulgte med, så tok jeg en sylinder lekkasje test ikveld.

90% effektivitet på 4 sylinderene, og 100% på de 2 siste. Må vel si meg fornøyd med det.

Blir bestilling av reg.reim, vannpumpe, slipesett, plugger,olje, termostat osv i morgen. Venter også på girkasse i fra KOED som skal komme ganske snart. Blir fortløpende lakkering av innsugsmanifoil og topp. I hvilken farge enda,er jeg usikker på. Få planslipt toppen og rengjort skikkelig hele motoren også.

Driver med bil hele dagen, og deretter begynne på om kvelden igjen er litt hardt, men kan ikke gå for fort på :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...