Gå til innhold

Ettermontert original startsperre E32 750i

bmwlat318i
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har gått til anskaffelse av en E32, men jeg har dessverre ingen nøkler til den pga, den er krasjet og gammle eieren har rotet bort nøkkel og brikken for startsperren. Det jeg har klart å googlet og søkt meg frem til er at det er en form for ettermontert original BMW-startsperre på den.

På bildene som ligger vedlagt ser man at det er en slags brikke som skal føres mot et rundt punkt med lys i som er montert i dashbordet, men denne brikken finnes altså ikke.

Det ser ut under rattet som at boksen med tilhørende kabler er koblet imellom ledninger fra tenningslåsen som går videre til starter og diverse i motorrommet.

Har generelt funnet veldig lite informasjon om hvordan systemet fjernes.

Styreboksen er merket med KBA 9540, og har delenummer 82919404260

Jeg tørr ikke å klippe å skjøte sammen ledningene slik det opprinnelig var, hvis hjernen er omprogrammert på noe vis.

Jeg har søkt etter KBA 9540 på forumet og funnet 2 tråder med samme system, men ingen av de sier noe om hvordan man kan fjerne systemet.

Så det jeg lurer på, er om det er noen av dere som har demontert en slik type startsperre før? Er det bare å skjøte ledninger tilbake slik de var, så skal det funke?

Her er et bilde av den brikken som jeg ikke har:

ozf92unpy0grnx3ce281.jpg

Brikken på forrige bilde skal føres mot den blanke, runde tingen med lys i, i dashbordet:

lfvwbwvo69kkuhbakks4.jpg

Her er et bilde av hele systemet som jeg har funnet på nettet:

l4weapvapqaw8b0x5rqu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling?

Er det noen som har informasjon om hva som kan gjøre at tenningen ikke vil på? Første hakket på tenningslåsen funker, men ikke andre hakket og start hakket.

Tenker det er noe startsperre greier, men hvis jeg har hørt om et hoved-rele, blir hakk 2 på tenningslåsen skrudd på hvis jeg kobler dette direkte?

Vært gøy å se om 750'n starter :)

Mvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...