Gå til innhold

vannskade

horisize
 Share

Anbefalte innlegg

For to år siden fant jeg bilen min utenfor med alle vinduene åpne. Bilen e39 var våt i dørken. Jeg tørket den og tenkte ikke mere over den saken.

Ett år senere vurderte jeg å selge bilen da den aldri var i bruk og satte den på Eu kontroll. Da jeg plukket opp bilen var den full av vann og eletronikken var helt tullete samt at girkassen levde sitt eget liv. Jeg skyldte på verkstedet siden ett av vinduene sto på gløtt og det var synlige merker etter vann som hadde rent inn mellom dør og baksete. Mekanikeren skyldte på frontruten som ikke var original. Vi brukte en mnd på å suge ut vann av bilen samt at vi måtte bytte ut elektronikken i dørken. Jeg satte bilen i garagen og dro utenlands i tre mnd. da jeg kom tilbake fikk vi ikke kontakt med komputeren. nye elektroniske mangler dukket opp. bilen var da helt tørr.

Jeg tok den til bilvask og sto parkert ute noen dager. På nytt så jeg at bilen var full av vann. Etter å ha sjekket litt mere på nettet fant jeg ut at fuktsperrene i bilens baksete var ødelagt og vannet rant inn gjennom bakdørene på begge sider.

Jeg har vært inn og ut av verksted i 1.5 år mens jeg har betalt avdrag og forsikring på en bil jeg ikke har fått brukt og ikke fikk solgt grunnet dette. Hele dørken og bakdørene er ødelagt. Det lukter surt og gulvet er fullt av mugg. All elektronikken i dørken er byttet. Gulvteppe og matter er misfarget og stygt.

Er dette jeg kan kreve å få betalt/ordent opp i av forsikringsselskapet?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...