Vegardb17 Skrevet Juli 17, 2013 Skrevet Juli 17, 2013 Driver å skal flytte ei tann på registeret på min M30B35 pga en av forrige eiere klarte tydeligvis å sette den en tann feil... På bildet står veia i O|T merket men skruene på kamdrevet er likevel litt feil. Har enda ikke montert kjedestrammern men har det noe å si? Her ser dere problemet, på bildet holder jeg fastnøkkeln rett over boltene på kamdrevet Og her et bilde av slik de burde være...
///MoePower Skrevet Juli 18, 2013 Skrevet Juli 18, 2013 Skal se sånn ut, her står veiva på O|T merket. De to boltene du bruker å se etter på bildene du har lagt ut blir aldri 100% "rett" uansett hvordan du monterer registeret, de blir skjev den ene eller den andre veien uansett. Det jeg har lært er at man skal bruke de andre to boltene å se etter, disse skal være mer eller mindre parallell med toppen. Du kan også bruke det lille hullet i kamakselen å se etter, det skal peke imot kilesporet på veiva, som for øvrig er plassert på samme sted som O|T merket. Når du timer registeret skal kjedet være slapt på den siden strammeren står på og stram på den andre, det har ikke noe å si om du har montert strammeren eller ikke så lenge kjedet er stramt på riktig side. Jeg innbiller meg at registeret ditt er rett nå, ut ifra bildene du har lagt ut.
Vegardb17 Skrevet Juli 18, 2013 Forfatter Skrevet Juli 18, 2013 Takk for svar! Men det er uansett litt sent nå, har allerede skrudd ihop bilen og startet, og nå gikk den som den skulle
Vegardb17 Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Skrevet Juli 29, 2013 Hva slags olje bruker dere på M30? Bruker selv mobil1 fullsyntetisk 5-40, der ivertfall toppen er strøken, null slitasje på vippearmer eller kammen og alle ventiler justert til 0,030mm, bare lurer på om jeg burde gå over til litt tykkere olje? hva tror dere?
Morty999 Skrevet Juli 29, 2013 Skrevet Juli 29, 2013 alltid kjørt 20w-50 jeg, og aldri hørt en m30 gå finere enn med det
Vegardb17 Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Skrevet Juli 29, 2013 haha posta i feil tråd jeg! Men uansett takk for svar var nettopp 20w50 jeg lurte på å bytte til
Vegardb17 Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Skrevet Juli 29, 2013 Hvor handler du 20w-50'en hen da? er jo hverken på mekonomen eller bilxtra sine sider...
Kjakan Skrevet September 6, 2013 Skrevet September 6, 2013 Send en PM til KingB. Mener på han selger 20w-50
JonasD Skrevet Mars 24, 2015 Skrevet Mars 24, 2015 Kan noen bekfrefte at dette står rett? Her er stempel nr1 i TDC i følge veiva, og kammen satt etter merkene. Men under kinning får vi en klakkelyd (kan nesten minne om ventiler som tar i stempel) men vi kjenner ikke at ventiler butter nedi når jeg tørner motor. Klakkingen kommer fra bak kant av motor. Kan legge til st det ikke var noen ulyder når motor gikk (blåst toppakning). Noen kloke hoder som kan fyre løs teorier?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå