integrale8v / ELS Tuning Skrevet Juli 31, 2013 Skrevet Juli 31, 2013 sett flere bevis på at closed loop boost control kan minimere eller forhindre creep. Antar at en skikkelig tunet PID contriller klarer å blø ut evnt overtrykk. Selvfølgelig, om man kjører et helt feil designet oppsett vil man nok oppleve spikes uansett Boost creep oppstår pga WG ikke klarer å slippe forbi nok eksos. Der er vi vel enige. . Når man slipper inn luft på baksiden av WG (hjelper fjæra) så vil wg holde bedre tett mao vil det ikke forhindre creep. Å blø av luft på "åpne siden" fører jo bare til at en får lavere trykk i WG for å åpne den (komprimere fjæra). Så eg har vanskligheter med å forstå hvordan en skal klare å hindre creep med laderegulering. At en får stabilere trykk/hindrer spikes med PID regulering er en anna sak. Men er WG for liten så vil trykket dra avgårde når det blir for mye eksos. Edit: Noen WG får mindre åpningsområde når man skrur ned bolten i senter, hvis man har en slik så kan man nok forhindre creep ved å montere boost controller. Pga man løsner skrua og bruker luft istedenfor for å øke trykket.
ehrnst Skrevet Juli 31, 2013 Skrevet Juli 31, 2013 Da er vi vel enige da integrale om du har noen tips ang pid tuning må du gjerne sende meg en pm!
rasstut Skrevet August 11, 2013 Forfatter Skrevet August 11, 2013 Takk for mange interessante svar ! Har hatt problemer med nettet etter det siste tordenværet son var så har ikke hatt tiden til å sjekke innom ! Venter fortsatt på lamellfor prøvekjøring så bruker tiden så lenge på å rydde opp i jalla løsninger ifra forrige eier ! Noen som vet om det går an å blende kjølevanns slangen til gasspjeld ? Denne har vært blendet tidligere ifra forrige eier og har fungert , men kan oppleve varmgang ved lang tid på tomgang ! Er nok ikke noe unormalt men ville bare være sikker på at det ikke må kjøres tur retur eller om det er greit å blende ! Takk for svar ! Kommer tilbake så fort jeg har fått testet å koble opp wg'en på nyty
Morty999 Skrevet August 11, 2013 Skrevet August 11, 2013 bare å blende... du vil vell ikke varme opp lufta igjen som ICn har kjølt ned...
rasstut Skrevet August 26, 2013 Forfatter Skrevet August 26, 2013 Da har jeg fått testa litt, men blir ikke klok på trykket ! Nå går det KUN 1 utakk ned til WG . Det går ut fra innsug, inn i ladetrykksjustering, og ned til WG ( på side uttaket ) . Topp uttaket står åpent ( NB må dette blendes ? ) og hullet til skruen som man kan justere fjærtrykk står åpent ( NB Må dette blendes også ? ) første turen så stå kranen helt ute og da ladet jeg 1,2 kg . Planen var å få den ned på en bar, men å teste med litt mer trykk etterhvert ( den er mappet på 1,5) . fikk trykket litt ned men får ikke justert det opp igjen ! nå får jeg kun til å lade 1 kg . Burde jeg vurdere å bytte ut ladetrykksjusteringa ? Bilde :
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå