Gå til innhold

Hvordan koble opp vacum på WG . M50B25 turbo

Anbefalte innlegg

Skrevet
sett flere bevis på at closed loop boost control kan minimere eller forhindre creep. Antar at en skikkelig tunet PID contriller klarer å blø ut evnt overtrykk. Selvfølgelig, om man kjører et helt feil designet oppsett vil man nok oppleve spikes uansett :)

Boost creep oppstår pga WG ikke klarer å slippe forbi nok eksos. Der er vi vel enige. :).

Når man slipper inn luft på baksiden av WG (hjelper fjæra) så vil wg holde bedre tett mao vil det ikke forhindre creep.

Å blø av luft på "åpne siden" fører jo bare til at en får lavere trykk i WG for å åpne den (komprimere fjæra).

Så eg har vanskligheter med å forstå hvordan en skal klare å hindre creep med laderegulering.

At en får stabilere trykk/hindrer spikes med PID regulering er en anna sak. Men er WG for liten så vil trykket dra avgårde når det blir for mye eksos.

Edit:

Noen WG får mindre åpningsområde når man skrur ned bolten i senter, hvis man har en slik så kan man nok forhindre creep ved å montere boost controller. Pga man løsner skrua og bruker luft istedenfor for å øke trykket.

• 2 weeks later...
Skrevet

Takk for mange interessante svar ! Har hatt problemer med nettet etter det siste tordenværet son var så har ikke hatt tiden til å sjekke innom ! Venter fortsatt på lamellfor prøvekjøring så bruker tiden så lenge på å rydde opp i jalla løsninger ifra forrige eier ! Noen som vet om det går an å blende kjølevanns slangen til gasspjeld ? Denne har vært blendet tidligere ifra forrige eier og har fungert , men kan oppleve varmgang ved lang tid på tomgang ! Er nok ikke noe unormalt men ville bare være sikker på at det ikke må kjøres tur retur eller om det er greit å blende ! Takk for svar ! Kommer tilbake så fort jeg har fått testet å koble opp wg'en på nyty :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Da har jeg fått testa litt, men blir ikke klok på trykket !

Nå går det KUN 1 utakk ned til WG .

Det går ut fra innsug, inn i ladetrykksjustering, og ned til WG ( på side uttaket ) .

Topp uttaket står åpent ( NB må dette blendes ? )

og hullet til skruen som man kan justere fjærtrykk står åpent ( NB Må dette blendes også ? )

første turen så stå kranen helt ute og da ladet jeg 1,2 kg .

Planen var å få den ned på en bar, men å teste med litt mer trykk etterhvert ( den er mappet på 1,5) .

fikk trykket litt ned men får ikke justert det opp igjen !

nå får jeg kun til å lade 1 kg .

Burde jeg vurdere å bytte ut ladetrykksjusteringa ?

Bilde :

39lgu53bvoaf3tt0mwes.jpg

sn0b7xwukgm731bxyi06.jpg

tjcb0fw1yw05ozai8275.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...