fremstad Posted July 21, 2013 Share Posted July 21, 2013 Kom plutselig over en merkelig feil på bilen min. Er en E39 520iA 1998 modell. Sto inne og lagde mat da jeg plutselig hørte en alarmlyd, noe som viste seg å komme fra min bil. Så at bremselysene lyste selv om bilen ikke gikk. Startet bilen, og den virket normal da jeg stoppet motoren. Dette kom tilbake noen minutter senere. Prøvde å koble ut batteriet, men bremselyset kom tilbake med en gang jeg koblet det inn igjen. Får heller ikke låst bilen, hverken med fjernstyringen eller med nøkkel. Har prøvd med reservenøkler, men får ikke låst bilen med disse eller. Endte med at jeg nå ha koblet ut batteriet, slik at jeg ikke må holde alle naboer våkne med alarmlyd i natt. Noen som har noen ideer om hva jeg burde gjøre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kje Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Tenningsbryteren kan gi mange forskjellige elektriske morsomheter. Min bil utførte kun revestreker når tenningen var på, men det avhenger av hvilken bryterarm som er slitt... Det er forøvrig en rask og enkel del å skifte, dog litt dyr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fremstad Posted July 22, 2013 Author Share Posted July 22, 2013 Hmm, kan jo kanskje stemme dette. Hvordan er det å bytte denne da? EDIT: Merkelige greier. Koblet batteriet inn igjen nå, og da ser alt ut til å fungere akkurat slik det skal. Kanskje en natt uten strøm gjorde sitt? Burde vel vurdere å bytte denne tenningskontakten uansett, men det får vente til jeg kommer hjem fra Rhodos Har koblet ut sikring 48 i bagasjerommet (tyverialarmen), så slipper det hvertfall å ule i tide og utide om det skulle komme tilbake. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kje Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Typisk tenningsbryteren at det normalt virker, men av og til tuller litt. Det kommer av at noen av kontaktene ikke legger skikkelig inn og gjør at strømmen finner andre veier. I ditt tilfelle bremselyset som igjen trigger alarmen grunnet unormalt strømtrekk. Men det kan selvfølgelig være andre grunner til ditt problem...! 10min å skifte bryter når man ikke har gjort det før Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts