dagii Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 skiftet klosser i dag pga klossene trengte å byttes ut. slipte bort det som var av slipekant på skivene, å rengjorde glidesporene å smurte både kloss og gods med kobberpasta. luftet også bremsene rundt i tilfelle senere anledning. bremsene har ikke hunget på før, men pluttselig nå gjorde de det. under første prøveturen begynte det å riste som smått. tenkte ikke mere over det for trodde kanskje klossene måtte vende seg til skiva. nå skulle jeg ut på en litt lengre tur, å da merket jeg ristingen bedre å bedre. (sikkert fordi att bremsene ble varmere å varmere) til slitt stoppet jeg for å sjekke, så var alle skivene skikkelig varme, turen var ikke på mere enn 5-6 km. Skjønner ikke hva jeg kunne gjort galt. Noen forslag?! : D Takker på forhånd ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
///MoePower Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Presset du alle stemplene godt nok tilbake da? Eller måtte du "tvinge" kaliperene over skivene etterpå? Sjekket du om gliderene beveget seg lett? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julianv Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Ofte er det mer rust ytterst på stemplene, så når man monterer nye klosser så får stemplene nytt arbeidsområde og dermed henger de. Press stemplene litt ut og puss med sandpapir så alt glir lett igjen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dagii Posted July 24, 2013 Author Share Posted July 24, 2013 Takker for svar : ) skal ut å se på det igjen nå ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwmann24 Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Grease på gliderne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjalle Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Grease på gliderne? Ja bremsefett kan med fordel brukes på de 2 gliderne som fester den yttre kalipern. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dagii Posted July 24, 2013 Author Share Posted July 24, 2013 Nå har jeg sett over alt igjen. Pusset glidespor og smurt de inn uten suksess. Veit ikke hva jeg skal gjøre... hakke peiling på hva som er galt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elementz Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Uorginale klosser? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dagii Posted July 28, 2013 Author Share Posted July 28, 2013 ja, hørte av en kompis av meg nå, att de klossene man kjøper på bilxtra kan være litt for tykke, så skal prøve å slipe litt på bakplaten på dem senere i dag. han trodde kanskje det hjalp, for han hadde hatt det samme problemet på sin bil. Så får tro det funker ! : D Link to comment Share on other sites More sharing options...
elementz Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Har måttet få min bror til å slipe alle klossene jeg har handla på bilxtra. Aldri igjen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dagii Posted August 4, 2013 Author Share Posted August 4, 2013 Det var det som var problemet ! Endelig, da ligger bilen ute for salg ! : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts