Jump to content

Byttet bremseklosser, alle 4 calipre henger på !!

dagii
 Share

Recommended Posts

skiftet klosser i dag pga klossene trengte å byttes ut. slipte bort det som var av slipekant på skivene, å rengjorde glidesporene å smurte både kloss og gods med kobberpasta. luftet også bremsene rundt i tilfelle senere anledning. bremsene har ikke hunget på før, men pluttselig nå gjorde de det. under første prøveturen begynte det å riste som smått. tenkte ikke mere over det for trodde kanskje klossene måtte vende seg til skiva. nå skulle jeg ut på en litt lengre tur, å da merket jeg ristingen bedre å bedre. (sikkert fordi att bremsene ble varmere å varmere) til slitt stoppet jeg for å sjekke, så var alle skivene skikkelig varme, turen var ikke på mere enn 5-6 km.

Skjønner ikke hva jeg kunne gjort galt. Noen forslag?! : D

Takker på forhånd !

RFFNNlBz.jpeg

Ofte er det mer rust ytterst på stemplene, så når man monterer nye klosser så får stemplene nytt arbeidsområde og dermed henger de. Press stemplene litt ut og puss med sandpapir så alt glir lett igjen.

Nå har jeg sett over alt igjen. Pusset glidespor og smurt de inn uten suksess. Veit ikke hva jeg skal gjøre... hakke peiling på hva som er galt.

ja, hørte av en kompis av meg nå, att de klossene man kjøper på bilxtra kan være litt for tykke, så skal prøve å slipe litt på bakplaten på dem senere i dag. han trodde kanskje det hjalp, for han hadde hatt det samme problemet på sin bil. Så får tro det funker ! : D