magne_ Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Jeg har en S38b36 som jeg vil selge. Den er nylig blitt overhalt, og har stått i en e30. Men alt som trengs for å sette den i en e34 kan medfølge! Km stand før overhaling var ca 227.000. Det er blitt byttet alt av pakninger, rådelagre, stempelfjærer på 2 sylindre. Lett honing av sylinderene. Toppen er grundig rengjort, trykktestet/planslipt og ventilene er slipt opp. Kassen er tight og fin, og antas å ha samme km stand som motor da disse ble kjøpt samlet fra hugger i Sverige. Motoren kan selges enten med et lite brukt Vi-pec V44 datasprut, 2 sett vag coiler og innovate bredbåndslamda. Det står også Volvo/bosch 440ccm dyser montert. Motoren er blitt benket til 290.2whp og 346wnm med dette oppsettet! Til sammenligning har en org S38B38 normalt ca 270whp på hjul. Motoren bør ha en liten gjennomgang i benk før den brukes hardt. Bor du i nærheten av Stavanger, ordnes dette gratis. Det følger også med org tenningssystem, slik at en ikke trenger å bruke vag coilene! Motoren kan også selges med komplett orginalt ledningsnett. Den har vært montert i en e30. Derfor kan motorfester, gearkassefeste, komplett eksos, gearoverføring og mellomaksling tilpasset e30 medfølge! Altså bolt on i e30, bortsett fra radiator. Sprutet er også koblet slik at det bare er å bruke org kontakten til facelift e30 i motorrom. Ingen modifikasjoner av ledningsnett trengs!! Har ekstra grenrør og div annet, som ikke er blitt modifisert. Slik at dette kan også passe godt i andre karosserier. Fra når motoren var montert i min e30: Ta gjerne kontakt for mer info! Jeg er tilgjengelig på tlf: 91729821, eller på PM. Setter prisen til 40.000,- for motor inkl sprut osv. Og til 30.000,- for motor uten sprut, men med org ledningsnett. Hvor mye som skal følge med av div deler eller ikke blir vi enige om Kasse og grenrør følger selvfølgelig med i begge prisene nevnt over! Link to comment Share on other sites More sharing options...
magne_ Posted July 28, 2013 Author Share Posted July 28, 2013 Ring gjerne for mer info! Link to comment Share on other sites More sharing options...
magne_ Posted August 3, 2013 Author Share Posted August 3, 2013 Opp Link to comment Share on other sites More sharing options...
torbfer Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Gi beskjed viss du selger girkassen laust Da kjøper eg den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
magne_ Posted August 4, 2013 Author Share Posted August 4, 2013 Gi beskjed viss du selger girkassen laust Da kjøper eg den. Det skal jeg gjøre! Men tviler på at den blir solgt løst, da di som har vist interesse gjerne vil ha en komplett pakke.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
torbfer Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Gi beskjed viss du selger girkassen laust Da kjøper eg den. Det skal jeg gjøre! Men tviler på at den blir solgt løst, da di som har vist interesse gjerne vil ha en komplett pakke.. Den er god Forstår du selger alt samlet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jay-O Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Hvilken girkasse er dette? Er den lik i utforming og størrelse som Getrag 262/265? Må si at jeg er litt nysjerrig på denne motoren, hadde tatt seg bra ut i 6'eren hvis det går (burde jo det, da dette er en videreutvikling av M88/3? Link to comment Share on other sites More sharing options...
magne_ Posted August 6, 2013 Author Share Posted August 6, 2013 Hvilken girkasse er dette? Er den lik i utforming og størrelse som Getrag 262/265?Må si at jeg er litt nysjerrig på denne motoren, hadde tatt seg bra ut i 6'eren hvis det går (burde jo det, da dette er en videreutvikling av M88/3? Jeg vet faktiskt ikke betegnelsen på gearkassen. Men er en standar 3,6 kasse. Den er litt lenger enn en standar kasse til m30.. Ja, selve blokka er nesten identisk som på m88. Forskjellen fra s38 blokka og m30 er oljeretur fra toppen. Og antar at m88 er lik som m30 Men nå er motoren desverre SOLGT! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jay-O Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Awww Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now