Turok Skrevet Juli 27, 2013 Share Skrevet Juli 27, 2013 Hei skal polere min e60 med lakk kode Black Sapphire Metallic Skal polere den for hånd og trenger noen gode anbefalinger på et merke som er lett og jobbe med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre92 Skrevet Juli 27, 2013 Share Skrevet Juli 27, 2013 sjekk http://www.detailersclub.no/ masse god info der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolf m3 Skrevet Juli 27, 2013 Share Skrevet Juli 27, 2013 Autoglym uten tvil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pure_stig Skrevet Juli 27, 2013 Share Skrevet Juli 27, 2013 Har faktisk sittet og lest en del idag om dette temaet, og nå skal jeg prøve meg på maskinpolering. Resultatet blir uten tvil bedre http://www.scandicshine.no/index.php?ro ... uct_id=449 Men om jeg absolutt skal polere for hånd så sverger jeg til Meguiars. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Hei skal polere min e60 med lakk kode Black Sapphire Metallic Skal polere den for hånd og trenger noen gode anbefalinger på et merke som er lett og jobbe med? Anbefaler å gå for maskinpolering da håndpolering vil ta evigheter. Har faktisk sittet og lest en del idag om dette temaet, og nå skal jeg prøve meg på maskinpolering. Resultatet blir uten tvil bedre http://www.scandicshine.no/index.php?ro ... uct_id=449 Men om jeg absolutt skal polere for hånd så sverger jeg til Meguiars. Kjøpte Nybegynner pakken fra scandishine, men med 900W krauss maskinen og produktene scholl s17+ og s30. Polerte bilen for 2 uker siden. Brukte 5 hele dager (mellom 7-10 timer hver dag) på prosjektet (alt fra vaske bilen, claye, polere og vokse ) Var ekstremt nøye da Resultatet ble ufattelig bra! man skulle nesten tro at bilen her splitter ny Krauss er en utrolig bra nybegynner maskin anbefales på det sterkeste. Vurderer kanskje å gå for en litt kraftigere maskin neste gang . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Goodisland Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Med maskin vil du selfølgeli oppnå et bedre resultat. Men dette er tidskrevende og utstyret er dyrt å kjøpe inn. Om du skal ta det for hånd vil jeg anbefale deg å kjøpe meguiars ultimate coumpound. Dette er en rubbing/polish som fjerner små riper og får opp glansen. Den selgest på bilxtra. Når du har polert med denne må du legge på et lag med voks for å beskytte lakken. Da ville jeg bruk en voks i fra meguiars. Det koster ca de samme som turtle wax, men er i en helt annen klasse. Om du skal gjøre det veldig enkelt så legger du bare et lag med voks. Men dette vil ikke fjerne noen riper, bare beskytte lakken. For å oppnå et godt resultat er det viktigste en god forvask og claying. Vask med avfetting og høytrykkspyler for så å gå over med vaskehanske og bøtte med bilsåpe og vann. Etter dette bør du bruke clay. Dette er en slags hard plastalina klump du drar over lakken i lag med glidemiddel for å ta den siste skitten. Du blir nok overrasket over hvor mye skitt som er igjen uansett hvor godt du vasker. Deretter er det bare å kjøre på med den polering du ønsker. Lykke til! Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolf m3 Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Tullball.. Har Maguiars å Autoglym i garasjen her... Autoglym e mye lettere å jobbe med å like bra, om ikke ber... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pure_stig Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Tullball.. Har Maguiars å Autoglym i garasjen her... Autoglym e mye lettere å jobbe med å like bra, om ikke ber... Da sier vi Swissvax og end of discussion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå