Jump to content

E39. Skal montere m52b28 ifra 328 automat.

KillerFly
 Share

Recommended Posts

Den skal monteres i en E39 520. Bilen har originalt automat og 328 motoren kommer ifra automat. Men jeg skal ha manuel kasse på motoren. Så da kobler jeg opp allt med clutch, pedaler osv. Men lurer litt på hvordan det blir med start sperre osv? Hjernene kommer ifra 328-en. Men har ikke nøkler osv ifra den.. Blir det et problem? Eller er det bare til å programmere bort startsperren?

gjør som meg: Jeg startet bilen med 2liter hjerne, kjørte så til gs bildeler siden det ligger i nærheten her og de synkroniserte 2,8l hjernen med ews i bilen min. Evt kan du få noen med fullversjon av carsoft til å gjøre dette for deg da det også har denne funksjonen.

gjør som meg: Jeg startet bilen med 2liter hjerne, kjørte så til gs bildeler siden det ligger i nærheten her og de synkroniserte 2,8l hjernen med ews i bilen min. Evt kan du få noen med fullversjon av carsoft til å gjøre dette for deg da det også har denne funksjonen.

Oki. Da finnes det iallefall muligheter :) Men får du startet 2.8 motoren med en 2l hjerne da?

Jeg byttet nettopp motsatt av deg. Motor fra en 728 automat inn i en 520 manuell. Gikk fint å starten den, og den kjørte fint. Men jeg beholdt hjerne og nøkler fra 520 motoren. Har nå "oppgradert" 520 hjernen til en 528 hjerne og fjernet startsperren i hjernen. Men har ikke fjernet EWS boksen enda.

Oki. Da finnes det iallefall muligheter :) Men får du startet 2.8 motoren med en 2l hjerne da?

den starter og går fint med toliter hjerne. Kjørte med den i et halvt år før jeg fikk omprogrammert til nye hjernen. Merket ingen forskjell i ytelse