Gå til innhold

Montering av justerbart støtdemperlager fra gs

majuz
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om noen har erfaring med montering av dette støtdemperlageret fra gs http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/545/1538160

Litt usikker på hvordan det skal skrus sammen da jeg ikke får lageret i midten til å rotere.

Er det noen som vet hvordan dette skal fungere og kan gi meg noen hint? :)

Se bilde for hvordan jeg tror det skal monteres

1jwqfav4hnmwxxbko79a_thumb.jpg

Har sendt et par mail til gs, men de er vel i feriemodus om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kludra jeg litt med da jeg monterte på E30`n, men til slutt fant jeg en kombo som passet, med tanke på hvilken hylse du skal bruke på din støtdemper. Det første du må gjøre er nok å ta av den lille fjærskåla på fjærbeinet, og sjekke hvilken hylse du skal bruke. Bruk den som par nesten presspasning over demperstanga/der gjengene er.

De hylsene, altså de som er merket med nr.3, skal sette i under camberlageret. Så må du ha en mutter som har samme str som hylsa som du skrur på demperen, og da vil mutteren og hylsa til sammen danne en hel hyse inne i lageret.:) Det er tre par med muttere/hylser som skal passe på forskjellige tykkelser på dempere, men gi samme lagring i topplagret :)

Håper du ble litt klokere av dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for tilbakemelding.

Det hjalp litt :)

Men fortsatt litt usikker, skal jeg bruke fjærskåla? Nr 4 på bildet når jeg monterer dette sammen?

Edit: Er det også meningen at det skal være et lager som roterer inne i dette justerbare støtdemperlageret?

Eller skal hylsene fungere som et lager?

Vil ikke både fjær og mutter vil rotere når jeg svinger hvis ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, den må vel være mellom topplager og fjærbeinet.:)

Ja, den sirkelen som hylsen/mutteren blir skrudd i er flyttbar, men ikke i rundt i den forstand, men de må bevege på seg pga at du skal få justert camberen samtidig som topplageret er fastskrudd i støtdempertårnet.:)

De vil nok rotere litt kanskje, men ikke mye.. Jeg fikk litt fjærsmell ved fulls ving etter at jeg monterte lagrene, men nå skraper jeg ikke skjermer, og har senket enda mere, så om du overhører de nye lydene så vil du nok bli fornøyd. Dog er det ikke sikkert du får de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Den uniballen sitter veldig. Kjør på med litt av den oljen som fulgte med og sett hele topplageret i skrustikka å sett en forlenger/aksling nedi hullet mens du jokker litt rundt for å få bevegelse på den :)

Takk for tips. :)

Har fått bevegelse i uniballen nå, seig som fy men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...