Gå til innhold

Lakkere felger med PlastiDip

E36-320i
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle ha det litt gøy med vinterfelgene mine å lakkere disse i en tøff farge. Lurer derfor på om noen har erfaring med dette å kan fortelle meg sånn ca. hvor mange bokser man trenger på ett sett med felger? Lurer også på om man får kjøpt PlastiDip i en eller annen butikk i nærheten av Trondheim, eller om man må bestille på nettet? Har googlet litt, og fant dette:

http://www.plastidip.no/productdetails.php?product=32

Noen som har kjøpt billigere andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene, da bestiller jeg 5 bokser etterhvert :-)

Tror jeg går får blaze green eller blaze orange, har ikke helt bestemt meg enda, men heller litt mot orange da jeg har svart bil og synes det passer best sammen :-)

Lurt å sette boksen i varmt vann først også ;)

Har hørt om å sette lakkbokser i varmt vann dersom de er oppbevart kaldt / begynner å bli gamle, men trodde ikke dette hadde noe for seg med ny lakk? Nå er vell ikke dette det samme som lakk, men hva er hensikten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca veldig varmt i 15 min så du får god temp på "lakken".. ;)

Anbefaler 5 strøk, husk å ta TYNNE strøk! Spesielt det første er veldig viktig.. Dog ikke regn med at dette holder mer enn en vinter.. Ikke sikkert det holder hele heller :P

Også er det noe herk å holde rent. Suger til seg bremsestøv og dritt.. Må bruke spesiell avfetting(ikke petroleumsbasert) Har hørt at Sonax sin fra Clas'n funker bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca veldig varmt i 15 min så du får god temp på "lakken".. ;)

Anbefaler 5 strøk, husk å ta TYNNE strøk! Spesielt det første er veldig viktig.. Dog ikke regn med at dette holder mer enn en vinter.. Ikke sikkert det holder hele heller :P

Også er det noe herk å holde rent. Suger til seg bremsestøv og dritt.. Må bruke spesiell avfetting(ikke petroleumsbasert) Har hørt at Sonax sin fra Clas'n funker bra!

Kan man ikke legge på sånn spesiell klarlakk (glossifier) for plastidipen? blir den ikke glattere og lettere å holde fin da? Har du noen erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaring med glossifier desverre! Kan være det hjelper ;)

Vis det bare skal gjøres kjapt og gale ville jeg anbefalt vanlig lakk.. Umulig å få av og på dekk fra felg med plastidip uten å rive folien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...