Super1 Skrevet Juli 29, 2013 Skrevet Juli 29, 2013 Hei, jeg har en 316i 2000 mod. jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare problemet, siden jeg ikke vet hvordan problem det er. Men ihvertfall, det første er slik at når jeg starter motor så kommer det sånn skikkelig tung pressende lyd(vet ikke helt hvordan jeg skal forklare) det er veldig heavy lyd ihvertfall(skikkelig motorlyd) og når bilen er kald og hvis jeg gasser på tomgang så kan jeg høre nedenfra (med døra åpent) at det er "knirkelyder" fra ekspsanlegget. Den lyden kommer på en måte når jeg slipper gasspedalen og i det gassmetern går nedover. Føler som om det er noe defekt eller lekkasje der nede. (Vært slikt i ca 3-4mnd) Og etter å ha kjørt bilen skikkelig varm så hører jeg sånn dryppe/klikkelyder underfra når jeg slår av motor. Som om olje brenner nedi der og det dråpene koker og sprutes inni der. Har ikke merka at det faller nedi bakken ennå, så tror det er inni anlegget det foregår, før noe større skjer :/ Noen som har vært borti det før eller har peiling på hva som er galt? Føler at tunge lyden også kommer når jeg har full gass i høye turtal, men ikke så mye merkbart.
Kjell Z3 Skrevet Juli 29, 2013 Skrevet Juli 29, 2013 Det er nok bare en lekkasje i eksosen din, knitring i en varm eksos er normalt når du stopper motoren. Den tunge lyden når du starter opp kald motor er typisk ved lekkasje, også om man har effektanlegg.
Super1 Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Skrevet Juli 29, 2013 Er det dyrt å få det fikset? Kan det være stor lekkasje eller det er normal?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå