Gå til innhold

m51d25 starter ikke etter tenningsbytte! hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

skaffet meg en 95mod 525tds med defekt tenningslås( sette nøkkel i for shipgjenkjenning så starte med skrujern på det "plastlokket" bak) jeg kjøpte og monterte en starter fra biltema bare med tre punkter på B IG og ST koblet då på rød ledning på B og lilla og grønn på IG for ville jo ha med vinduene og sånt ;) og svarte på ST, alt funket gull og kjørte sånn med bilen et par dager før jeg fant ut at jeg måtte nesten plassere nye tenningen et bedre stede en på gulvet. så jeg tok av ledningene (batteriet først såklart) og plaserte starteren der jeg ville ha den og koblet til igjen..

problemet nå er at bilen vil ikke starte? starteren slår ikke inn engang virker det som. ingen kining ingenting, mens alt av lys og sånn inni funker som det skal?

skjønner ikke hvorfor det virket som det skulle så bare ved og skru av og på noen ledninger (på samme plass) skal det ikke funke lenger?

trenger hjelp fra noen kyndige!

har også prøvd og koble tilbake til gammle startmetoden men vil ikke då heller

Skrevet

virker veldig som startsperre ja da eg bare får vrid til start på tenningen en gang så må nøkkel (skrujern) ut igjen

men jeg skjønner ikke hvorfor det kom no? kom jo helt klart da jeg flyttet på den nye tennigslåsen men skjønner ikke hvorfor? og har ikke rørt noen av ledningene til startspærren eller plastikringen rundt orginaltenning.

er det noen "typiske" ting som har en tendens til å løsne litt av seg selv bare max tilfeldighet?

Skrevet

alle tips blir hjertlig mottat! vil helst slippe og se lappene fly hos verksted.. har sett over sikringene og alle er fine

Skrevet

Hørtes ut som det er gamle bilen min du har.. den har startsperre ja, derfor org nøkkelen står i tenningslåsen, mwn tenningslåsen og støpslett er i orden, mwn staget fra tenningslåsen til støpslett knakk for meg i vinter, rattlåsen er og tatt bort.. men du trenger vare bytte det staget så er alt helt i irden igjenn!

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Skrevet

Bilen er og bygd om til manuell btw, ligger en kontakt som er jumpa under dekslett med girspaken der, det lurer den til å tro den står i park, ledningen datt ut for meg å da vil den ikke starte, løft bare opp det å se:-)

Skrevet

kimf: vet du hvordan man fjerner den? eventuelt hvem som kan det?

tommyheimberg:det staget inni tenningslåsen du tenker på sant? det er fjernet og får ikke kjøpt nytt alene virker det som.. slo startsperren inn når du hadde bilen? syns det var merkelig at den plutselig ikke virket lenger bare fordi jeg koblet til og fra biltema tenningslåsen?.. kjørte jo med den med biltematenningslåsen uten problem så skjønner ikke dette..

skal skjekke det under girspaken med en gang!

Skrevet

Startsperra slår ikle inn om org nøkkelen står i tenningslåsen nei, men det må den gjøre, ews ringen ligger rundt org tenningslåsen så nøkkelen må stå i:-) hadde aldrig problemer ned det, du finner sikkert staget på ett hoggeri:-)

Skrevet

nei så sant ingen av delene har tatt kvelden, men "stikket" som det staget skal i er blitt traspet etter altformange skrujernbesøk så det måtte blitt byttet uansett og det e 800kr+ så hadde bare tenkt og ha en annen tenningslås litt gjemt i bilen som kan ha nøkkelen i hele tiden så eg slipper og bære to nøkler igjen..

men ihvertfall.. det stikket under girspaken tommy, det svarte? var det jumpet med den lilla ledningsstumpt som ligger der? og hvordan isåfall :D

Skrevet

Det stemmer det skal sj3kke hvilke av de som må jumpes:-) støpslett var fint da jeg hadde den, brukte en trekker jeg lagde så den akkuratt passa:-)

Skrevet

yes det var den som hadde dotte ut ;) no e alt gull igjen! noen som vet hvilket av de tre små ledningene inn på orginal tenningen som gir strøm til dobbel takluken? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...