EspenM3 Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 [*]Vurderer å selge god bilen til fordel for leilighet.Er lagt ned utallige timer i dette bygget!Jeg kjøpte bilen ferdig med motor og understell, men har fått en god del kosmetisk pleie i mitt eie med ny lakk og en hel del nye deler.Byggetråd: viewtopic.php?f=11&t=43929Bilen er i utgangspunktet en 325i men godkjent ombygd M3 med hjul, senk og porsche bremser.Liste over diverse med bilen følger under:Motor: - S50B32 borret til 86.5mm.- CP-stempler, 8.5:1 komp.- Pauter I-profil råder,spec’et til 1200hk.- Stempler,råder,veiv,svinghjul og clutch er vektjustert og balansert som en enhet.- ARP topplokksbolter.- ARP-bolter på rammelager.- ARP rådebolter.- Autronic SM4 datasprut.- Autronic elektronisk ladetrykksregulering.- MSD DIS-4 tenningsforsterker.- Justerbare kamdrev.- Earl’s 19-rader oljekjøler.- PPF turbomanifold.- Tial 44mm wastegate.- Tial 50mm blow off-ventil.- Intercooler; 600x400x100mm.- K&N konfilter.- Kulelagret Garrett GT35R m/ 1.06 eksoshus. Vannkjølt. - 3” eksos.- Yter i nuet 580 hk / 717 nm på hjula (659hk/802nm i motor) @1.2 bar på 98 oktan. Kapabel for 800hk på E85. Mapping utført av Christer Halvorsen,PBC Auto. Ladetrykk allerede fra 2000 omd/min og et langt effektregister!Fuelsystem: - 2x Walbro 255 l/t -pumper som matepumper i tanken.- Catchtank i rustfritt stål med varsling for ev.trykktap- Aeromotive Eliminator hovedpumpe, 1400hk.- Aeromotive digital bensinpumpestyring.- Aeromotive AN-12 forfilter.- Aeromotive AN-8 inline filter.- Russell og Earls slanger.- Earl’s 10-rader bensinkjøler.- Earls koblinger.- Ombygd fuelrail.- Aeromotive A1000 bensintrykkregulator.- Siemens 875cc høyohms dyser.Drivverk: - 2-plater Tilton Rally clutch, spec’et til 1135 NM. Custom utvendig justering av clutcharm.- Lettet og ombygd M10-svinghjul; Komplett clutch/svinghjul veier 7kg!- 6-trinns girkasse, S6S420G.- M3 3.0 bakstilling, 3.15 utveksling. Toppfart godt over 300 km/t..- Short shift.Bremser:- 4-pot calippere fra Porsche 996 turbo og 345mm skiver fra M3 CSL foran. Godkjent og innskrevet i vognkortet!- Std. M3-bremser bak.Understell: - K&W variant 3 coilovers,3-veis.- H&R justerbare stabilisatorstag foran og bak.- Turner Motorsport justerbare knirkestag foran.- K-Mac toppfester foran med camber/caster-justering.- Eksentriske bærearmsforinger fra E30 M3 foran.- Powerflexforinger i bærearmer bak.- Aluminiums- og polyurethanforinger i differensialoppheng.- M3-forsterkninger i bakstillingsoppheng.Hjul: - BBS CH 8.5 og 9.5 x 19 med hhv 235/35 og 265/30-19.Interiør: - Strøkent, sort vader skinninteriør fra -98 M3.- Mørkt tak(trekkes opp nytt før salg)-og stolpetrekk.- Nakkestøtter i baksete.Tilleggsinstrumentering: - Autometer Sport-Comp eksostemp.måler.- Autometer Sport-Comp oljetrykksmåler.- Autometer Sport-Comp turbotrykksmåler.- Autometer Sport-Comp AFR-målerStereo: - Pioneer DEH-P55BT cd-spiller.- Pioneer 6x9 hattehyllehøyttalere.- Rockford Fosgate delefiltre.- Forsterker av pioneerNylakkert 2012, med masse nye deler (lister, pakninger ol), CSL bakluke (original følger med).Bilen ble sjekket hos Bjørnstad bil 8 juli, hvor den benket 578,9hk og 717nm på hjula.Ta kontakt ved seriøs interesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmit Racing Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenM3 Skrevet Juli 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2013 Serriøse bud taes på PM. Prisantydning 300k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonsterM3 Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 Post noen nye bra bilder av bilen. Er oljeretur(?) problemet fikset ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenM3 Skrevet Juli 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2013 Skal få postet noen imorgen når jeg kommer hjem fra jobb. Oljeproblemet er fikset, ble benket etter det ble fikset, så pumpa gjør jobben sin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenM3 Skrevet August 7, 2013 Forfatter Share Skrevet August 7, 2013 Beklager ingen bilder, men vil bli lagt opp så fort jeg får de over på pc! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå