Gå til innhold

M3 3,2 turbo m/skilt (578,9hk 717nm på hjul) selges!


EspenM3
 Share

Anbefalte innlegg

[*]Vurderer å selge god bilen til fordel for leilighet.

Er lagt ned utallige timer i dette bygget!

Jeg kjøpte bilen ferdig med motor og understell, men har fått en god del kosmetisk pleie i mitt eie med ny lakk og en hel del nye deler.

Byggetråd: viewtopic.php?f=11&t=43929

Bilen er i utgangspunktet en 325i men godkjent ombygd M3 med hjul, senk og porsche bremser.
Liste over diverse med bilen følger under:

Motor: - S50B32 borret til 86.5mm.
- CP-stempler, 8.5:1 komp.
- Pauter I-profil råder,spec’et til 1200hk.
- Stempler,råder,veiv,svinghjul og clutch er vektjustert og balansert som en enhet.
- ARP topplokksbolter.
- ARP-bolter på rammelager.
- ARP rådebolter.
- Autronic SM4 datasprut.
- Autronic elektronisk ladetrykksregulering.
- MSD DIS-4 tenningsforsterker.
- Justerbare kamdrev.
- Earl’s 19-rader oljekjøler.
- PPF turbomanifold.
- Tial 44mm wastegate.
- Tial 50mm blow off-ventil.
- Intercooler; 600x400x100mm.
- K&N konfilter.
- Kulelagret Garrett GT35R m/ 1.06 eksoshus. Vannkjølt. - 3” eksos.

- Yter i nuet 580 hk / 717 nm på hjula (659hk/802nm i motor) @1.2 bar på 98 oktan. Kapabel for 800hk på E85. Mapping utført av Christer Halvorsen,PBC Auto. Ladetrykk allerede fra 2000 omd/min og et langt effektregister!

Fuelsystem: - 2x Walbro 255 l/t -pumper som matepumper i tanken.
- Catchtank i rustfritt stål med varsling for ev.trykktap
- Aeromotive Eliminator hovedpumpe, 1400hk.
- Aeromotive digital bensinpumpestyring.
- Aeromotive AN-12 forfilter.
- Aeromotive AN-8 inline filter.
- Russell og Earls slanger.
- Earl’s 10-rader bensinkjøler.
- Earls koblinger.
- Ombygd fuelrail.
- Aeromotive A1000 bensintrykkregulator.
- Siemens 875cc høyohms dyser.

Drivverk: - 2-plater Tilton Rally clutch, spec’et til 1135 NM. Custom utvendig justering av clutcharm.
- Lettet og ombygd M10-svinghjul; Komplett clutch/svinghjul veier 7kg!
- 6-trinns girkasse, S6S420G.
- M3 3.0 bakstilling, 3.15 utveksling. Toppfart godt over 300 km/t..
- Short shift.

Bremser:- 4-pot calippere fra Porsche 996 turbo og 345mm skiver fra M3 CSL foran. Godkjent og innskrevet i vognkortet!
- Std. M3-bremser bak.

Understell: - K&W variant 3 coilovers,3-veis.
- H&R justerbare stabilisatorstag foran og bak.
- Turner Motorsport justerbare knirkestag foran.
- K-Mac toppfester foran med camber/caster-justering.
- Eksentriske bærearmsforinger fra E30 M3 foran.
- Powerflexforinger i bærearmer bak.
- Aluminiums- og polyurethanforinger i differensialoppheng.
- M3-forsterkninger i bakstillingsoppheng.

Hjul: - BBS CH 8.5 og 9.5 x 19 med hhv 235/35 og 265/30-19.

Interiør: - Strøkent, sort vader skinninteriør fra -98 M3.
- Mørkt tak(trekkes opp nytt før salg)-og stolpetrekk.
- Nakkestøtter i baksete.

Tilleggsinstrumentering: - Autometer Sport-Comp eksostemp.måler.
- Autometer Sport-Comp oljetrykksmåler.
- Autometer Sport-Comp turbotrykksmåler.
- Autometer Sport-Comp AFR-måler

Stereo: - Pioneer DEH-P55BT cd-spiller.
- Pioneer 6x9 hattehyllehøyttalere.
- Rockford Fosgate delefiltre.
- Forsterker av pioneer

Nylakkert 2012, med masse nye deler (lister, pakninger ol), CSL bakluke (original følger med).

Bilen ble sjekket hos Bjørnstad bil 8 juli, hvor den benket 578,9hk og 717nm på hjula.

Ta kontakt ved seriøs interesse.

post-73305-0-66569600-1380176062_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...