Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest litt rundt på forumet her nå, det eneste jeg ikke har funnet svar på mtp. godkjenning av ombygd bil er om jeg kan bruke en sedan som donor bil til motorskifte av coupe? eller blir dette kluss mtp. delenr osv??

trenger svar raskt :))

hvis ikke, kan jeg overbevise BT om at det er akkuratt samme understell&motor på sedan/coupe hvis de blånekter?

er snakk om en 316 coupe som skal byggest om til M3 med en engelsk M3 sedan donorbil

Skrevet

du skriver vel at delene kommer fra en sedan og skal på coupe. mener og si at alt av understell,driverk og motor er det samme fra sedan/coupe. og eventuelt kan du vise utskrift fra feks http://www.realoem.com/bmw/ eller sende mail til bmw norge, sånt at di kan skrive et lite brev om at delene er like fra coupe/sedan

edit: har desverre ikke mer erfaring om dette en hva jeg har lest på nette

Skrevet

Det viktigste er at du bygger en modell som BMW har levert orginalt med M3 motoren. M3 er levert orginalt i coupe og sedan :)

Da er det ansett som en mindre endring og du kan bruke BMWs typegodkjenning som bevis på at chassiet er godkjent. Du må ha sveist inn forsterkningsplatene M3 har i travers bak osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...