Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Som topicen sier så sliter jeg med dårlig gange på bilen min.

Lørdags morgen i begynnelsen av ferien min (tidenes værste karma?) startet jeg opp dyret og skulle kjøre for å handle maling. Bilen startet som normalt, men når jeg skulle akslerere ut fra et kryss drog den dårlig før den omsider stoppet helt opp. Hadde lite diesel på tanken (lyset hadde akkurat slått seg på). Krysset var rett i nærheten av leiligheten så regner med bilen har brukt opp dieselen i filteret og dermed stoppet da dette ble tømt.

Klarte å starte bilen etterpå, men den klakket mye og stoppet ved gass pådrag. Kjapt googlesøk viser at kjente feil er dieselpumpen i tanken, fødepumpen og pumpen på registeret. Demonterte baksetet å hørte at pumpen i tanken ikke gikk. Montert ny pumpe, bilen starter normalt, men etter ca 5 sekund begynner klakkingen gradvis. Dette skjer hver gang jeg starter den. Samme om bilen er varm eller kald, og samme hvor mange ganger jeg starter den. Alltid fin de første sekundene før klakkingen gradvis begynner. Når jeg prøver å kjøre så stiger turtallet litt men er ikke nok kraft til å flytte på bilen. Har forøvrig fylt godt med diesel, over halv tank.

Har fått lest ut følgende feilkoder:

8 Glow plug system

72 Control timing device

6 Exhaust gas recirculation, control deviation

10 Converter, rear left

20 FL wheel-speed sensor

36 FR wheel-speed sensor

68 Rear right wheel speed sensor faulty

15 ABS control module

14 Internal control module fault

65 key no 5, incorrect password

67 abs control module

64 key no 5 faulty identification

80 ECU internal error, EPROM error

149 Can bus error, wheel speeds

189 ABS control module

Ser det er mange som ikke er relevante men listet de opp alikevell itilfelle. Alle kodene utenom 72 ble lest med tenningen på, nr 72 kom mens bilen gikk. Denne må være den kritiske? Automedics Scan 10 som er blitt brukt. Fant ikke noe mer info om kodene på nettet.

Får ikke symptomene til å stemme overens med gåen føde eller høytrykkspumpe eller dårlige dyser da den da burde vært mer tungstartet, men synes det høres ut som om motoren ikke får nok diesel?

Her er link til video jeg har tatt: https://www.dropbox.com/s/g2yaaeues2ioonf/2013-07-31%2019.52.48.mov

Den lekker i eksosen, men forskjellen kommer tydelig frem.

Oppdatert:

Har fått lest av koder med et annet diagnose verktøy. Får opp følgende koder

DTC Beskrivelse

48 - Innsprøytningsmengderegulering

0A - REgulering innsprøytning start

72 - CAN: Kommunikasjon ASR - EGS

5 - Nålbevegelsesføler

Har funnet et dokument (link http://www.kneb.net/bmw/E46/E46%20Trouble%20codes.pdf).

48 er oppført til Internal control module, DME HW test memory

Noen her som vet hvilken module dette er?

Mvh :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...