beemerfanatic Skrevet August 7, 2013 Skrevet August 7, 2013 min søster har en 96 520(e39) som ikke går som den skal.. jeg har eid bilen tidligere og da gikk den jo greit. nå i det siste har den vært jagete ved gasspådrag. nå jager den ikke en gang, LAT som F! kan også nevnes at den holder høyere turtall på tomgang til tider også. noen som har greie på hva dette kan være? begynner å lure på vanos.. hvordan finner jeg ut om den er gåen? har aldri skrudd på den type motor før. takk for svar!
steinh Skrevet August 7, 2013 Skrevet August 7, 2013 Først og fremst, få noen til å koble til diagnoseverktøy å sjekk om det ligger noen feilkoder der. Hvis ikke, sjekk de åpenbare tingene som luftfilter, plugger, falskluft, bensinfilter f.eks. Har lignende feil på min, har lest ut feilkoder og der kom det opp: veivakselsensor, kamakselsensor, LMM, speedsensor(?) og lambda. Har skiftet veivakselsensor og LMM, men er fortsatt ingen forskjell, mistenker vanos-feil på min og da den er blitt merkelig å starte, er nødt å holde litt gass, og som regel file to-tre ganger, og når den da starter går den opp og ned på turtall og er veldig dau i forhold til hvordan den var før..
beemerfanatic Skrevet August 7, 2013 Forfatter Skrevet August 7, 2013 Skal få tatt diagnose på den. Bilen starter lett den. Så litt på den i stad, og var en ting jeg ikke helt klarte å sette fingeren på.. Hvis man hører på motoren, kobler bort motorlyden i seg selv, samt vifte og det der.. Da ble jeg på en måte sittende igjen med en svak sugelyd, kunne minnet om suging av falskluft? Greia er bare at jeg ikke kunne finne noe galt, lyden kommer fra under innsuget. Da dette er i plast så vet jeg ikke om lyden er normal eller om det er noe galt.. La også merke til at når jeg ruset motoren, så virket det som det kom en svak ulelyd i takt med turtallet på motoren.. Kan jo også si at når jeg slår av motoren så kom det også en liten "pft,tsss" lyd før motoren ble helt stille.
steinh Skrevet August 7, 2013 Skrevet August 7, 2013 spray startgass/bremserens rundt dyser, innsug, div slanger, hvis motoren da ruser seg så suger den falskluft der.
beemerfanatic Skrevet August 7, 2013 Forfatter Skrevet August 7, 2013 Hmm, ja det går jo an å prøve:) takk for tipset:)
HansErik Skrevet August 7, 2013 Skrevet August 7, 2013 Jeg hadde samme symptomer på min 99' 320i og der var problemet en defekt kamakselsensor. Bilen var utrolig dau på lave turtall, men våknet ellers oppover i registeret. Jeg vet ikke om de sensorene er et like vanlig problem på M52B20 som vel er enkel VANOS, men uansett bør du få tatt en diagnose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå