leif harald Skrevet August 9, 2013 Skrevet August 9, 2013 Har en s54 fra z4m. Kan noen fortelle meg hva dette er å om jeg kan bytte elnettet til e46 m3 motornett å bruke e46 m3 hjerne? her er den også, aldri sett slik hjerne på s54. http://cartreats.biz/index.php?route=pr ... ct_id=1268
FritzP Skrevet August 9, 2013 Skrevet August 9, 2013 Dette er en mss70 ecu, denne stammer nok fra en Z4. Hvis du har tenkt å bruke mss54 for å kjøre motoren så vil jeg tro at du kan bruke ledningnettet fra en E46 M3. Du kan sjekke dette på realoem, det kan jo være at det er endel forskjeller på sensorer..
leif harald Skrevet August 9, 2013 Forfatter Skrevet August 9, 2013 Ja, stemmer. Den kommer fra en z4 2007. ikke z3 som jeg skreiv. feil fra min side. Men det var det da ja om sensorer er forskjellige. Må jeg innpå å sjekke delenr på alle de forskjellige delene da?
FritzP Skrevet August 9, 2013 Skrevet August 9, 2013 Tja, for å være sikker må du jo sjekke det. Hvorfor vil du bruke ecu fra M3 da, har du ews boks og nøkkel fra Z4 motoren så kan du jo bruke mss70 ecu'en.
leif harald Skrevet August 9, 2013 Forfatter Skrevet August 9, 2013 Snakka med en bekjent i tyskland nå. Å han kunne bekrefte at: -Motoren å sensorene var akuratt like. eneste forskjellen var elnetta og hjernen. Da monterer jeg e46 m3 motornett og hjerne. Grunnen til at jeg skal bruke e46 m3 hjerne (MSSS54) er at den kan han fjerne ews på. Å jeg skal ha motoren i e30 m3. så får å slippe å montere alt elnettet fra e46 m3 så er dette er grei måte å gjøre det på. Koble opp motor akuratt som m50 i e30. Å strekke opp en kabel til gasspedal. Motoren er forresten en 2007 mod gått 27 000 km
FritzP Skrevet August 9, 2013 Skrevet August 9, 2013 Ja, jeg ser den. Dette er jo en vanlig metode for å kjøre disse motorene. Hvorfor skal du kjøre med gasswire og ikke med elektronisk gasspedal. Har du mss54 ecu og ledn.nett da?
leif harald Skrevet August 9, 2013 Forfatter Skrevet August 9, 2013 Ja, jeg ser den. Dette er jo en vanlig metode for å kjøre disse motorene. Hvorfor skal du kjøre med gasswire og ikke med elektronisk gasspedal. Har du mss54 ecu og ledn.nett da? Jeg har ecu og ledningsnett fra e46 m3 ja. Jeg skal kjøre med elgass Wire har jeg hatt før på s54 å det blir det ikke igjen får å si det sånn.
FritzP Skrevet August 9, 2013 Skrevet August 9, 2013 Har du fjernet ews fra ecu'en som du har da? Jeg så at du skrev strekke kabel, og trodde du mente gasswire, ser den nå..
leif harald Skrevet August 9, 2013 Forfatter Skrevet August 9, 2013 Har du fjernet ews fra ecu'en som du har da? Jeg så at du skrev strekke kabel, og trodde du mente gasswire, ser den nå.. Aa, dårlig skrevet av meg Ecuen er på vei i retur til meg nå ja. Alt er gjort klart på ecuen får s54 i e30. Lmm, er koda bort, ews, landa også kansje- er usikker og sånn at jeg kan bruke 5 trins kasse osv. Blir spennende å prøve noe annet en datasprut
FritzP Skrevet August 9, 2013 Skrevet August 9, 2013 Dette blir nok et bra oppsett, god motor med lite km.
leif harald Skrevet August 9, 2013 Forfatter Skrevet August 9, 2013 Dette blir nok et bra oppsett, god motor med lite km. Håper det du får følge litt med i prosjekttråden min her inne. Skjer nokk litt om 2-3 uker når kassen osv er kommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå