Shred Skrevet August 11, 2013 Skrevet August 11, 2013 Hei folkens! Jeg har en E39 525d Automat M57 motor der et av innsugspjeldene har løsnet å havarert motoren. Jeg har demontert ganske mye. Litt for mye. Jeg må løsne kjede strammeren for å klare å få ut guide rails til registerkjede. Man skal egentlig bruke noen spesialverktøy for innstilling av motor og justering av kammer for så å låse av kjedestrammeren. Men jeg var så dum å bare demonterte uten å lese først. Så nå får jeg ikke av trykket på kjedestrammeren til å låse den av. Den må låses av for å kunne løsne chain guide rails. Jeg har tatt av kamdrevene men det burde jeg ikke ha gjort fordi da kan jeg ikke få løsnet kjede strammeren. Men så står det fint på engelsk: If one or both sprocket wheels is/are removed without the hydraulic chain tensioner, the chain tensioning piston will slip out and will only be able to be pressed back with considerable effort. http://bmw.workshop-manuals.com/5_Serie ... php?id=601 Så da lurer jeg på hva de mener med "considerable effort"? Er det muligt å slakke av strammeren uten å ta på kamdrevene igjen. I tillegg er topplokk boltene og "rocker arms" tatt ut. Er det noen her som vet hva jeg må gjøre eller vet om noen som kan med disse motorene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå