Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen hær som har byttet register på en M51B25 før?

Har fått byttet begge kjedene + alle 3 drevene og sleidene. Men får ikke justert kammakslingen riktig. Får start og den går men den bråker noe fælt og går litt ujevnt. høres ut som at ventilene klapper litt i stemplene. Har prøvd å justert kammen flere ganger uten hell...

Noen som har vært borti dette før eller vet hva som må gjøres å hvordan?

Meget takknemmelig for alle svar! :)

Skrevet

Veiv og dieselpumpe står på akkurat samme plass som da det gamle kjedet sto på, er kun kammen vi har endret på siden vi byttet toppakkning i samme sleng som registerbyttet. men kan jo være det...

Kjedestrammeren var gåen så ventilene hadde vært litt borti alle stemplene, men de så rette å fine ut da vi hadde dem ute i forbindelse med bytte av ventiltettninger. Så kammen har vært skikkelig i ulage.

Vi merket også dieselpumpa, veiva og kammen for å forsikre oss om at alt var på samme plass som før. men med nye stramme kjeder ble ikke det ikke bra enda alle merkene vi laget stemte

Skrevet

Dette er det jeg fant på toleransedata. Spesialverktøy har jeg liggende hvis du skal låne. Bare å si ifra :)

Tekniske data

Cyl. 1 i kompr. top. Mærker på tandhjul ud for blanke kædeled. Begge knaster peger lige meget opad. Med cyl. 1 i kompr. top peger markeringsboringer opad. Svinghjul låst med dorn og knastaksel fastholdes med specialværktøj. Specialværktøj til knastaksel skal monteres, uden mellemrum mod topstykke.

llbcp6az2d0hiuyhjzbo.jpg

Skrevet

Tenker du på å stille inn registeret? Jeg kan muligens hjelpe deg med det, men jeg har ikke tid før om en god stund desverre..

Du kan jo låne verktøyet å prøve selv først, det skal være ganske enkelt.

Skrevet

du har låst veiva med spesialverktøy i svinghjulet?

det er veldig viktig for å justere kammen rett.

holder ikke med å merke opp på denne motoren

Skrevet

Jepp! men er det sporkile på svinghjulet? Når jeg har låst svinghjulet med spessialverktøyet så får jeg liksom ikke merkene på veiva å dieselpumpa til å stemme med bildene på tegningene jeg ser på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...