BmwMpowerAuto Skrevet August 14, 2013 Skrevet August 14, 2013 Har kjøpt meg supersport justerbart fra gs, men litt usikker på hvordan gå fram med montering. Noen som har en liten ''how to'' angående selve justering og montering av disse?
Halvor_nor Skrevet August 16, 2013 Skrevet August 16, 2013 Å bytte på e36 er egentlig ganske simpelt:) For å starte bak: Få bilen på bukk/er, løsne mutteren i toppen av demperen (må demontere litt innv. I bagasjerom) deretter skru av demperen nederest... ( husk hvordan skiver og gummi sitter i toppen) Før du monterer igjen demperen kan du sette in fjæra dette gjøres ganske enkelt ved å bøye ned bærebrua ( går fint å tråkke ned den ) Da er det bare dra ut gamle fjæra ig sette inn ny deretter montere demper Foran: skru av de to nederste skruene, deretter løsne topplagret og skru ut siste skruen nederst Jeg vet ikke om du har nye topplagrer eller om du bruker opp de gamle, men om du skal ta av de gamle må du bruke fjærklemmer... ellers kan du få en overaskelse sette på igjen topplagrer og gjøre motsatt om demonteringen
BmwMpowerAuto Skrevet August 17, 2013 Forfatter Skrevet August 17, 2013 Takker for svar topplagrene på bilen er relativt nye så bare bruker de gamle. men justering og slik, kan jeg bare bruke hjullagerfett på de justeringsgjengene slik at de ikke ruster seg fast? leste noe om at man måtte smøre, ellers sitter de seg fast og må jeg justere alle helt ned før montering?
Halvor_nor Skrevet August 17, 2013 Skrevet August 17, 2013 Det lønner seg å smøre inn gjengene med fett, ja og foran blir det mye lettere å montere topplageret med justeringene helt i bunn:razz: Når du har fått demperen på plass kan du begynne å justere Bak tror jeg det blir lettest å justere koppen først før du setter den inn sammen med fjæra:)
BmwMpowerAuto Skrevet August 18, 2013 Forfatter Skrevet August 18, 2013 Takker! Ekstremt nyttige greier har nå montert de forran, senket den en god del. Men har 235/35/19 felger og de tar ani demperen når jeg svinger til høyre, sikkert noe i hjulstillingen. Hadde spacere kurert dette?
BmwMpowerAuto Skrevet August 18, 2013 Forfatter Skrevet August 18, 2013 Her er noen bilder av senkingen, og problemet. Felgen tar ani fjæren. Man kan se at litt av lakken er slipt.
E3Sex Skrevet August 19, 2013 Skrevet August 19, 2013 Er vanlig at man må space ut felgene for å mer plass ja, du kan jo teste med 5mm biltema spacer først, sjekke om det er nok med 5mm eller mer og deretter bestille sentrerte spacere
BmwMpowerAuto Skrevet August 19, 2013 Forfatter Skrevet August 19, 2013 Kjøpte universal spacer på biltema (5mm), funket det er kjempefornøyd med senkinga nå. Takker for alle tipsene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå