Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å bytte på e36 er egentlig ganske simpelt:)

For å starte bak:

Få bilen på bukk/er, løsne mutteren i toppen av demperen (må demontere litt innv. I bagasjerom) deretter skru av demperen nederest...

( husk hvordan skiver og gummi sitter i toppen)

Før du monterer igjen demperen kan du sette in fjæra :) dette gjøres ganske enkelt ved å bøye ned bærebrua ( går fint å tråkke ned den :lol: )

Da er det bare dra ut gamle fjæra ig sette inn ny :) deretter montere demper ;-)

Foran: skru av de to nederste skruene, deretter løsne topplagret og skru ut siste skruen nederst :)

Jeg vet ikke om du har nye topplagrer eller om du bruker opp de gamle, men om du skal ta av de gamle må du bruke fjærklemmer... ellers kan du få en overaskelse :mrgreen: sette på igjen topplagrer og gjøre motsatt om demonteringen :)

Skrevet

Takker for svar :D

topplagrene på bilen er relativt nye så bare bruker de gamle.

men justering og slik, kan jeg bare bruke hjullagerfett på de justeringsgjengene slik at de ikke ruster seg fast?

leste noe om at man måtte smøre, ellers sitter de seg fast :o

og må jeg justere alle helt ned før montering?

Skrevet

Det lønner seg å smøre inn gjengene med fett, ja :) og foran blir det mye lettere å montere topplageret med justeringene helt i bunn:razz:

Når du har fått demperen på plass kan du begynne å justere :P

Bak tror jeg det blir lettest å justere koppen først før du setter den inn sammen med fjæra:)

Skrevet

Takker! Ekstremt nyttige greier :D

har nå montert de forran, senket den en god del. Men har 235/35/19 felger og de tar ani demperen når jeg svinger til høyre, sikkert noe i hjulstillingen.

Hadde spacere kurert dette?

Skrevet

Er vanlig at man må space ut felgene for å mer plass ja, du kan jo teste med 5mm biltema spacer først, sjekke om det er nok med 5mm eller mer og deretter bestille sentrerte spacere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...