aleek Skrevet August 15, 2013 Skrevet August 15, 2013 Hei! Det kommer ingen luft ut fra der jeg har satt en rød ring rundt, men den grønne kommer det masse luft. Se bilde. Dette skjer når jeg har satt innstillinga rett opp på den hvite skrugreia vedsiden av varmeinnstillingen. Slik: Men hvis jeg skrur den til høyre og velger kaldluft kommer det kald luft i den røde. Slik: Håper dere skjønner hva jeg mener Det som er litt rart er at dette plutselig skjedde, ble ikke mindre og mindre luft men en plutselig slutt. Jeg har en 318tds og den lufter seg selv. For å konkludere kommer det INGEN luft ut fra det røde området når jeg har valgt posisjonen i bilde 1. Noen som vet hva som kan være galt?
aleek Skrevet August 15, 2013 Forfatter Skrevet August 15, 2013 Nå kommer det bare varm luft fra de grønne når jeg kjører i høy hastighet... Og kaldt når jeg står på tomgang. Men fortsatt ingen luft når jeg velger "rett opp" innstillingen på den røde :/ Har foresten nylig byttet vannpumpe.
aleek Skrevet August 16, 2013 Forfatter Skrevet August 16, 2013 Hei. Leste noe om at jeg kunne ta ut varmeventilen og rense den. Men jeg hadde bare et hus på den. Sånn som denne: http://no.bildelsbasen.se/?link=item&co ... d=18583238 Har renset den og satt tilbake, men fortsatt ingen luft. Jeg har ikke AC i bilen så kan ikke være kupefilteret som er tett... Noe annet jeg kan prøve? EDIT: Har lest at kanskje varmeapparatregisteret er tett, hvordan kommer jeg meg fram til det?
Remi Berg Skrevet August 18, 2013 Skrevet August 18, 2013 At det ikke kommer luft fra den du har satt rød ring rundt når apparatet er innstillt rett opp som på bildet i midtet er etter min mening korrekt. Tegnet rett opp symboliserer at luften skal blåses på frontruten og den som er rødmerket blåser ikke mot frontruten. At det kommer luft fra den rødmerkede når du vrir hjulet til høyre er korrekt da denne innstillingen leder luft mot ansiktshøyde og den rødmerkede gjør akkurat det. Slik som du beskriver det fungerer det korrekt med tanke på luftstrøm ut av dysene i forhold til innstilling på panelet. Da gjenstår det kun problemet med temperatur på luften. Oppsto problemet umiddelbart etter bytte av vannpumpe eller oppstod det en stund før eller etter bytte?
aleek Skrevet August 18, 2013 Forfatter Skrevet August 18, 2013 Tusen takk for svar Remi Berg. Det du sier gir mening, men fra det jeg kan huske har det alltid kommet luft fra den rødmerkede uansett om det er innstillingen rett opp eller til høyre. Det som endres fra rett opp og til høyre er at det kommer luft fra dysene i midten når jeg stiller innstillingen til høyre. Problemet med temperaturen skjedde rett etter vannpumpa ble byttet, da den var helt ødelagt. Jeg mistet også en god del kjølevann, kan termostaten ha tatt skade av dette? Leste noe om at når jeg bytter vannpumpe burde jeg ta termostaten i samme slengen.
Mister Bimmler Skrevet August 19, 2013 Skrevet August 19, 2013 Det Remi sier om luftretningene og stillehjulet virker rett også på meg. Men det at du kun får varmluft i fart har jeg erfart på en 320i, i månedene fram til radiatoren til slutt sprakk og tisset over hele Rv44. Den var altså gradvis blitt helt tett pga. svak sirkulasjon med dårlig vannpumpe, og det kan veldig lett ha skjedd hos deg også siden du har hatt ødelagt vannpumpe. Spesielt hvis du kjørte en stund med den ødelagt før du fikk byttet den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå