Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 97modell 523ia. Etter å ha lest opp og ned på forumet her om viskosevifter følte jeg ikke fikk at jeg helt fikk svaret på det jeg ville. Er noen sier du skal kunne stoppe vifta lett ved driftstemperatur, og noen sier det motsatte. Uansett, mitt problem er at jeg føler bilen blir skikkelig varm når jeg kjører i kø og smågater, når jeg da gir litt gass ut fra et kryss osv, så følger vifta veldig godt med og suuuuser vilt. temp måleren i instrumentet er helt fin, men om jeg ikke kommer opp i fart litt hurtig og får "kjøling" etter å ha stått i kø, går bilen i nød. Vifta suser ikke ved kjøring på motorvei, og heller går ikke bilen i nød ved kjøring på motorvei. Vifta slår inn og ut ved bykjøring(klarte å stoppe vifta med hånda når den var driftsvarm, men var vanskelig og endte opp med et par kutt på hånda) Er det noen der ute som kan si om vifta mi er som den skal eller ikke? Vifta går "tregt" rundt når bilen er slått av både varm og kald

Takk på forhånd!

Skrevet

Normalt er viskosekoblingen gåen når den ikke lenger strammer seg når motoren blir varm.

Men den kan også "henge seg" opp slik at den går i inngrep hele tiden.

Byttet faktisk min idag pga det hørtes ut som en flymaskin når jeg kjørte :P

Kan nesten høres ut som om din også har blitt sånn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...