Jonas_S Skrevet August 15, 2013 Skrevet August 15, 2013 Motoren min fusker/puttrer/gir seg noen ganger fra turtallsregister mellom 1500-3000. Noen ganger det er værre enn andre ganger. Gasser jeg fult på når den har begynt holder den på sånn til ca 3000 så skyver den til å går som ett skudd. Har søkt her på forumet etter slike symptomer og fant en forholdsvis lik men for han hjalp det med TPS bytte, jeg byttet TPS igår uten hell:( Har også byttet plugger (orginal bosh plugger til den motoren) Noen som har noen tips? Håper på gode og mulig hjelpsomme tips!
Kristian Skrevet August 17, 2013 Skrevet August 17, 2013 Hvis du ikke vil bytte alle, får du kjøpe noe å prøve bytte rundt.
Jonas_S Skrevet August 17, 2013 Forfatter Skrevet August 17, 2013 Nei hvis du mener at det kan hjelpe så skal det gjøres! Dyrt men håper det gir nytt giv på lavt turtall.
Kristian Skrevet August 17, 2013 Skrevet August 17, 2013 Er ikke noen garanti, men ofte kan en coil forårsake sånne symptomer. Evt brudd i coilledning.
Jonas_S Skrevet August 17, 2013 Forfatter Skrevet August 17, 2013 Nei skjønner at det ikke er noe garanti for at det blir bra! Men verdt forsøket! Noen flere ting?
Joachim_M5 Skrevet August 17, 2013 Skrevet August 17, 2013 Tror du får det opp på diagnose hvis du har brudd i en coil..
Kristian Skrevet August 17, 2013 Skrevet August 17, 2013 Det e ikkje sikkert joachim! Men en diagnose kan usnsett være lurt!
Jonas_S Skrevet August 17, 2013 Forfatter Skrevet August 17, 2013 Diagnose utført-> Lå kun feil på kamsensor eksos. Så på oversikt mens motoren gikk at lambdaene vekslet innenfor verdiene osv. Gått over med startgass, ingen lekkasje funnet med det hvertfall.
Jonas_S Skrevet August 17, 2013 Forfatter Skrevet August 17, 2013 Prøve på det først da ja! Så får jeg krysse fingre!
Jonas_S Skrevet August 18, 2013 Forfatter Skrevet August 18, 2013 Prøve å forklare lyd med bokstaver. Kjørte den en tur idag å når jeg gasser pent oppover på første gir f.eks. så går den slik: øøøøuuuuøøøøuuuøøøøøørn hvis man skjønner hva jeg mener? Hehe. Akkurat som noe motstand som henger seg av og på opp til rundt 3000 omdr.. Rare og irritable greier.
Jonas_S Skrevet August 19, 2013 Forfatter Skrevet August 19, 2013 Sette på en måler med t-stykke under kjøring mener du? Ser på kvitteringer som fuglte bilen ar det har vært bytta bensinfilter (4syl motor) i 2011.. Sjekket pris på 6 coiler samt gummiene.. Ca 3500 :S Vært deilig om jeg slapp det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå