Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 635 85mod,som har noen "små" problemer. Speedometer,km.teller,kjølevannstemp og serviceint. er helt dødt. Noen som har tilsvarende erfaringer? Alt annet av intstrumenter og lys fungerer..

Skrevet

Hei.Har hatt lignende problem med min M635.Dvs.at jeg hadde problem med at servicelampene slo seg på igjen bare timer etter at jeg nullstilte de.Skiftet de to batteriene på printplata i instrumentet,så ordnet det seg.Fant opplysninger på M5board.com og Youtube.Når det gjelder speedometer og km-teller så fant jeg ut at der er noen plast tannhjul bak speedometeret som visstnok sprekker.Har skiftet giver på diffen og div uten hell.Fant et "rep sett" på Ebay med nye tannhjul.Har bestilt og fått de på huset,men har ikke skiftet de ennå.Søk på Ebay på odometergear bmw,så tenke e du finner de.Temp.måler hadde jeg ikke problem med.Når det gjelder batteriene,husker jeg ikke i farten navn og nr på de,men viktig å få rett type.Lykke til. :applause:

Skrevet

Jaha,har nå surfet litt rundt, og ser at det er tilnærmet vanlig med overhaling av intrumentene på disse bilene. Takk for info :)

Skrevet

Årsaken til temp måler ikke virker er pga defekte batterier i SI-boardet, da jorder den gjennom feil plass og virker dermed ikke. Jeg loddet nylig inn to nye batterier, litt knatete å komme til men det går! Batteriene er AA størrelse, Ni-Cd 1,2V 500mAh, jeg bestilte noen på 600mAh og det fungerte fint. Da fungerte både tempmåler og service indikator!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...