mrp Skrevet August 16, 2013 Skrevet August 16, 2013 Har en 635 85mod,som har noen "små" problemer. Speedometer,km.teller,kjølevannstemp og serviceint. er helt dødt. Noen som har tilsvarende erfaringer? Alt annet av intstrumenter og lys fungerer..
bmwe90325 Skrevet August 16, 2013 Skrevet August 16, 2013 Www.bmwe34.net Sjekk troubleshooting og instrument og bytte av kondensatorer.
mrp Skrevet August 16, 2013 Forfatter Skrevet August 16, 2013 okei,ser ut som det kan være problemet. Takker!
stuperen Skrevet August 16, 2013 Skrevet August 16, 2013 Hei.Har hatt lignende problem med min M635.Dvs.at jeg hadde problem med at servicelampene slo seg på igjen bare timer etter at jeg nullstilte de.Skiftet de to batteriene på printplata i instrumentet,så ordnet det seg.Fant opplysninger på M5board.com og Youtube.Når det gjelder speedometer og km-teller så fant jeg ut at der er noen plast tannhjul bak speedometeret som visstnok sprekker.Har skiftet giver på diffen og div uten hell.Fant et "rep sett" på Ebay med nye tannhjul.Har bestilt og fått de på huset,men har ikke skiftet de ennå.Søk på Ebay på odometergear bmw,så tenke e du finner de.Temp.måler hadde jeg ikke problem med.Når det gjelder batteriene,husker jeg ikke i farten navn og nr på de,men viktig å få rett type.Lykke til.
mrp Skrevet August 16, 2013 Forfatter Skrevet August 16, 2013 Jaha,har nå surfet litt rundt, og ser at det er tilnærmet vanlig med overhaling av intrumentene på disse bilene. Takk for info
stuperen Skrevet August 16, 2013 Skrevet August 16, 2013 Bestilte tannhjulene fra store Garagistic.com(tror jeg det het).Men der var 2 alternativer ang antall tenner på et av hjulene,så jeg sendte de en mail så de sendte begge alternativene for 26USD +porto.Gikk 5-6 dager bare.Kommer tilbake med rapport når jeg har fått byttet de.Kanskje i løpet av helgen. Her er adr. http://store.garagistic.com/ocart/odome ... er%20gears
mrp Skrevet August 18, 2013 Forfatter Skrevet August 18, 2013 Ja,gjør det. Blir kjekt å høre om det ble i orden.
stansjoev Skrevet August 21, 2013 Skrevet August 21, 2013 Årsaken til temp måler ikke virker er pga defekte batterier i SI-boardet, da jorder den gjennom feil plass og virker dermed ikke. Jeg loddet nylig inn to nye batterier, litt knatete å komme til men det går! Batteriene er AA størrelse, Ni-Cd 1,2V 500mAh, jeg bestilte noen på 600mAh og det fungerte fint. Da fungerte både tempmåler og service indikator!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå