Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selger OBX Helical ''Torsen'' innmat til 188 diff, passer E30, E36, E28 med 188 diffhus.

Er nye ende lager på montert.

Følger med custum shims for oppspenning til kronhjul og pinjong og ferdig laget speedsensor hjul.

Funker meget bra til banebruk. Har vært montert i en 3.64 diff til E30 Brukt i ca 2mnd.

Pris: 3500.- + frakt!

fbq1kuljshcpu7jtigxo.jpg

el6kcywhr3h1ufnxu9l2.jpg

cgh0tpkxkxyjpgnb6pr0.jpg

lgmpet271pj12pvqgilx.jpg

zyo724njtr575s49pxq3.jpg

Skrevet
Er dette en slik diff som "klikker" nor du svinger ?

Klikker?

Lager ingen lyder når enn kjører med den.

Det han tenker på med en diff som klikker er en såkalt Aussie Locker diff. Den klikker veldig når man kjører sving uten pådrag slik at den låser. :)

  • 3 weeks later...
Skrevet

Hei.

Hvorfor bytter du ut denne sperreinnsatsen etter så kort bruk? Er det noe ved den som ikke passer din kjørestil? Regner ikke med at dette er noe som fungerer bra til drifting f.eks. Bedre til time attack.

Skrevet
Hei.

Hvorfor bytter du ut denne sperreinnsatsen etter så kort bruk? Er det noe ved den som ikke passer din kjørestil? Regner ikke med at dette er noe som fungerer bra til drifting f.eks. Bedre til time attack.

Fordi den passet ikke min kjørestil og motor størrelse.

Ellers funket den ypperlig.

''Torsen'' er ikke det beste for drifting, er mer for rundetid kjøring.

Men det går ann og drifte med om enn har litt motor når den låser på moment.

Skrevet
Forstår jeg rett når at det ikke er noen lameller som kan slites ut her? Vet du noe om "hvordan" bremseeffekten skjer?

Det er ingen lameller i en Torsen diff.

Det er mange tannhjul inni om du ser på ene bildet.

Den funker som en åpen diff og låser seg i sving på moment fra motor og gir.

Låser vell 100% når den først låser inn begge hjulene.

Skrevet
Så da blir vel neste spørsmål: Blir bilen understyrt i sving(som med en sveist diff) når denne går i lås?

Nei den blir overstyrt samme som når en orginal diff kobler inn i sving.

Skrevet

Ja, jeg forstår. Det som er viktig er at diffen ikke gjør bilen understyrt i turn-in. En lamelldiff vil jo tillate ulik hjulhastighet, men dra på det som går sakte. Mens en sveist diff gjør bilen dønn understyrt inn i sving og kaster deg ut i overstyring straks du får slipp på ett hjul... Fint på isen, helt jævlig på asfalt.

Skrevet
Ja, jeg forstår. Det som er viktig er at diffen ikke gjør bilen understyrt i turn-in. En lamelldiff vil jo tillate ulik hjulhastighet, men dra på det som går sakte. Mens en sveist diff gjør bilen dønn understyrt inn i sving og kaster deg ut i overstyring straks du får slipp på ett hjul... Fint på isen, helt jævlig på asfalt.

Som jeg har skrevet tidligere i tråden da så, (er denne som en åpen diff og kjøre med under vanlig kjøring)

Den låser på moment i fra motor og gir.

Om du kun drar på kan du oppleve at den spinner på 1 hjul noen meter før tannhjulene strammer seg opp og låser inn til 2.

Sparker du clutch fra stille stående så kobler den på begge fra begynnelsen. MOMENT. ;)

Les og lær :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Torsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...