Gå til innhold

M20B20 topp bytte fra b20,b25, facelift spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

jeg har en E30 320i preface 85 mod som jeg skal ha overhalt topp på.

Flere vil sikkert si, bytt til B25 motor, men det skal jeg ikke så den diskusjonen kan man lavær med meg ;) Jeg har også prøvd å søke, men fant ikke noen direkte svar.

Så kommer spørsmålene.

Jeg lurer på om en B20 facelift topp vil passe på min B20 blokk med innsug osv?

Vil en B25 preface eller facelift topp passe på min B20 blokk med innsug osv?

Tanken med B25 toppen er at den har større ventiler, bedre kanaler osv.

Takker for seriøse svar.

Kjellsen

Skrevet
alt passer fysisk om hverandre, men setter du b25 topp på en b20 blokk får du veldig lav komp

Da ser jeg bort fra b25 topp. takk!:) Men vet du noe om b20 facelift topp da? Eller vet du at det passer siden du sa: alt passer fysisk om hverandre?

Skrevet
det passer ja, ingen problem

God stemning!:) Men er det noen forskjeller mellom facelift og pre facelift topp? ventiler eller annet?

Skrevet

Skal ikke være det. Eneste er muligens at siden facelift har fordeleren i fremkant av toppen og ikke i blokka

, om det blir no krøll der, mtp festepunkter til reg.deksel /fordelerlokk. Det er det eneste jeg kommer på.

Skrevet

Den er grei. Hvordan finner jeg ut om toppen er fra en preface?

Har en annen topp som det står 83 tall på med ring rundt og 1277731.9. Er 83 produksjons året og da vil være fra en preface? 731 er jeg litt sikker på er fra en e30 320. Men prøvde uansett å søke på ETK. Fikk ikke resultat. Hvorfor?

dysy5ymy.jpg

umynu3a6.jpg

pererubu.jpg

Sent from my ST27i using Tapatalk 4

Skrevet

Støpt i 83 ja. Hvertfall er støpeformen fra det året. Dette med fordeler osv tror jeg går om hverandre uansett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...