Gå til innhold

Startproblemer etter bytte fra M40 til M43 i E30


Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg husker rett så kapper du pin nr 7 på ECU så er EWS I systemet koblet bort.

Skrevet

Hei Oddis

Det stod i koblings-skjema i en tråd her (riktignok for en M50 motor, men kontakten og pinner/farger er vel det samme?) at pinne nr 7 til motorkontakten skulle ha tenningspluss?

Men jeg kan altså kappe og isolere ledningen til pinne 7 på selve DME'n så vil ESW'n bli koblet ut??

Skrevet

It's ALIVE !!!!! :) Takk for tips, det var pinne 7 som skapte problemene. Jeg har som skjemaet sier koblet tenningspluss til denne pinnen på E36 motorkontakten. Har også prøvd å koble den fra, men da heller ikke fått start. Nå klippte jeg vekk lasken mellom tenningspluss og pinne 7 og kinna leeeenge (korte drag over lengre tid), var på vei til å gi opp da det plutselig hosta i motoren, gjorde tre fire forsøk til og den dro i gang :) :) Har sikkert ikke kinna lenge nok før, trodde jeg hadde fått frem bensin ved å kjøre pumpa manuelt, men tydeligvis ikke.

Bare å skifte ut en vakumslange og få i gang temperatur måleren i dash'en nå (har montert føler fra M40 motoren i øvre radiatorslange pga den passa ikke i blokka), for den leer ikke på seg.

Igjen, takk for tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...