oddis Skrevet August 30, 2013 Skrevet August 30, 2013 Om jeg husker rett så kapper du pin nr 7 på ECU så er EWS I systemet koblet bort.
Høyby Skrevet August 30, 2013 Forfatter Skrevet August 30, 2013 Hei Oddis Det stod i koblings-skjema i en tråd her (riktignok for en M50 motor, men kontakten og pinner/farger er vel det samme?) at pinne nr 7 til motorkontakten skulle ha tenningspluss? Men jeg kan altså kappe og isolere ledningen til pinne 7 på selve DME'n så vil ESW'n bli koblet ut??
bjornar-a Skrevet August 30, 2013 Skrevet August 30, 2013 tror det var motsatt jeg. at man måtte gjøre det, hvis motoren man satte inn ikke hadde EWS. men skader jo ikke og prøve
Høyby Skrevet August 30, 2013 Forfatter Skrevet August 30, 2013 Skader på ingen måte å prøve nei, i verste fall er det jo bare å skjøte sammen ledningene igjen
Høyby Skrevet August 31, 2013 Forfatter Skrevet August 31, 2013 It's ALIVE !!!!! Takk for tips, det var pinne 7 som skapte problemene. Jeg har som skjemaet sier koblet tenningspluss til denne pinnen på E36 motorkontakten. Har også prøvd å koble den fra, men da heller ikke fått start. Nå klippte jeg vekk lasken mellom tenningspluss og pinne 7 og kinna leeeenge (korte drag over lengre tid), var på vei til å gi opp da det plutselig hosta i motoren, gjorde tre fire forsøk til og den dro i gang :) Har sikkert ikke kinna lenge nok før, trodde jeg hadde fått frem bensin ved å kjøre pumpa manuelt, men tydeligvis ikke. Bare å skifte ut en vakumslange og få i gang temperatur måleren i dash'en nå (har montert føler fra M40 motoren i øvre radiatorslange pga den passa ikke i blokka), for den leer ikke på seg. Igjen, takk for tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå