Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldrig hatt en disel bil før og har aldrig hatt bmw før.. så dette blir litt av et prosjekt.

Og MÅ nevnes at jeg ikke har skrudd bil på en del år.

bilen som skal fikses er 325 tds 1994 modell som har runda 300 000

På listen av ting som skal gjøres så begyner vi enkelt med :

1. finne ut av tungstart ved både kald og varm motor. pumpa i tanken skal være byttet i følge service så da begynner jeg med plugger hvis jeg finner de :P

2. så er det montering av angel eyes og finne ut av hvorfor ikke det ene kjørelyset fungerer, har byttet pære med null respons :P

3. fikse rute som hopper ut av sporet på passasjer siden. finner ikke feil. har byttet slidere og fiksa pakningene i sporene.

4.skaffe tåkelykter

5. bytte pakninger rundt bakrute,

6. sote vinduer.

7. senke bilen

8. skaffe skjørter og spoiler

9. ta rust og fikse kanaler

10. utvendig lakkering av hele bilen.

tips og råd og bilder tas gledlig imot. kommer oppdateringer og bilder av bilen i ny og nè.

Skrevet

Velkommen til forumet :)

Kjør på med bilder. Det liker vi her inne :D

1. Glødeplugger er som natt og dag på diesel. De sitter under innsuget. Jeg måtte av med innsuget for å få byttet mine.

3. Du må nok ta av dørtrekket for å få fikset problemet. Det er to hvite klips som sikkert trengs byttes ;)

Koed.no er en bra side å kjøpe bmw deler på. Ellers er det masse som selges her på forumet :)

Skrevet

3. har bytta de hvite sliderne ;) men ruta tilter og hopper ut av sporene alikevel. akuratt som om ruta er for liten nesten.

og takk for velkomsten til forumet.

og bilder kommer om ikke så lenge.

1. da skal det prøves å få gjort iløpet av degn. lei av at den skal være så vanskelig å få start på i ny og nè.

også lurte jeg på om noen har peil på defa? er instalert men skjønner ikke en dritt og finner ikke no manual til den.

Skrevet

hadde samme rute problemet på min 318tds touring viste seg at jeg hadde bøyd vindusheis også hadde ruta gått ut sporet i døra

er en vanlig feil på e36 med elvinduer

velkommen til forumet foresten

skal følge med på tråden din

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...