fiskarja Skrevet August 26, 2013 Skrevet August 26, 2013 hei. jeg har hld på å bygd om en 318 cupe til 325 med m50b25 motor. Jeg har et spørsmål siden når alt var montert nå så vill den ikke starte, bensinpumpen ville ikke starte når jeg skrudde på tenningen. Men fikk koblet den manult slik at den fikk bensin.. men vill ikke starte nå heller tror ikke det er gnist på pluggen itte som det så ut (kan kjinne motoren fint) . Noen som har noen tips eller hvet hva det kan ver?? takker for alle tips
fiskarja Skrevet August 27, 2013 Forfatter Skrevet August 27, 2013 det er en 1994 mot tror jeg . men den skal vell starte ølitt å stoppe viss den har startsperre??
kimf Skrevet August 27, 2013 Skrevet August 27, 2013 Bosch motorstyringer starter ikke litt slik som siemens gjør, hvis det er en 94mod så kan det være ews2 startsperre.
BMWE30I Skrevet August 27, 2013 Skrevet August 27, 2013 Huska jorda motorn da? Sent from my C6603 using Tapatalk 2
mads.c Skrevet August 27, 2013 Skrevet August 27, 2013 er en Bosch 0 261 200 402 motorstyings enhet så står i og alt skal være jordet (4 jordingspungter i maskinrommet hvis jeg ikke tar helt feil)
steingal Skrevet August 29, 2013 Skrevet August 29, 2013 Da har du motorstyring fra 91-92 e36 non vanos motor. Denne har ikke startsperre. Men motor fra 94? Da er det vanos motor. Eller har du bygd om til non vanos? Er ledningsnett og sensorer fra samme årstid? Du skulle vel muligens hatt tilhørende ECU isåfall (0 261 200 413), Bare uten startsperre (rød merkelapp på boksen)
mads.c Skrevet August 29, 2013 Skrevet August 29, 2013 Elnettet kommer ifra samme donorbil så motoren (inkl ECU) så det betyr jo at ecu og skal være non vanos
steingal Skrevet August 29, 2013 Skrevet August 29, 2013 Ok, da har du ikke startsperre i denne ecu'en. Referanse: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/93519 http://www.europeantransmissions.com/Bulletin/DTC.BMW/understandthe%20EWS%20BMW.pdf Så da har du vel å dobbelsjekke alt av kontakter, ledninger, rele osv.
mads.c Skrevet August 29, 2013 Skrevet August 29, 2013 Var vist relene til bensinpumpe og motorstyring som sto feil. Og måtte klippe en ledning eller 2 som var feil mellom motor og bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå