bmw250ia Skrevet August 27, 2013 Share Skrevet August 27, 2013 hallo. jeg har en 320ia som jeg skal bytte bygge om til 325, men den motoren jeg har kjøpt (325'n) satt i en bil med manuell kasse, og av en eller annen grunn er motor nettene så og si helt forskjellige, på den 325'n sitter det kun en kontakt som går til hjernen, mens på den ''gamle'' motoren sitter det to sånne kontakter, og det er jo 2 hjerner i bilen fra før. også de runde kontaktene er det bare to av på 325 motoren, mens på 320'n er det 4 eller 5... vær så snill å si at noen her har et svar til meg? er det mye jobb å bytte over motor nettene? altså sette 320 nette over på 325'n? og vil girkassa funke som normalt da? og hva er de to hjernene til/hvorfor er det to? hilsen en forvirra og oppgitt tulling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet August 29, 2013 Share Skrevet August 29, 2013 Du må nok bruke motorledningsnettet som hører til bilen (320 nettet) Den ene hjernen er til motorstyring og den andre til girkasse styring. Hvilken årsmodell er motor fra? og hvilken årsmodell er bilen? vanos/ non vanos? Er begge vanos så går det sikkert greit med å bytte kun ledningsnett, men om den ene er noe nyere enn den andre så må du nok regne med å bytte over alt av sensorer som tilhører bilen originalt. Skal ikke være umulig å få til, bare følge med på hva som blir gjort og huske å merke alt av kontakter og ledninger så du ikke går på en smell og kopler noe feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw250ia Skrevet August 29, 2013 Forfatter Share Skrevet August 29, 2013 Hva betyr vanos? Bilen min er 94, men 325'n er jeg usikker på, tror den er 91... Det blir vel veldig mye jobb og bytte over alt av sensorer og sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teodor1403 Skrevet August 31, 2013 Share Skrevet August 31, 2013 M50B25 du har kjøpt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teodor1403 Skrevet August 31, 2013 Share Skrevet August 31, 2013 91 mod er nonvanos så vidt jeg vet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw250ia Skrevet September 1, 2013 Forfatter Share Skrevet September 1, 2013 M50b20 ja Nonvanos ja... Blir en del jobb da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå