Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg kjøpte i vår en E90 316d.

Den skal etter planen inn på service i april 2014 men har allerede gitt beskjed at bremseklosser bak er slitt og at de må byttes.

Kan jeg bytte dette selv uten at det går ut over "serviceheftet", for å si det på en teit måte?

Og isåfall hvordan får jeg resatt intervallet på dette i kjørecomputeren?

Skrevet
Hei.

Jeg kjøpte i vår en E90 316d.

Den skal etter planen inn på service i april 2014 men har allerede gitt beskjed at bremseklosser bak er slitt og at de må byttes.

Kan jeg bytte dette selv uten at det går ut over "serviceheftet", for å si det på en teit måte?

Og isåfall hvordan får jeg resatt intervallet på dette i kjørecomputeren?

På E90 er bremseklosser en del av serviceprogrammet og skift av klosser skal føres i serviceheftet.

Hvor mye det har å si for serviceheftet og verdien av bilen i så måte er nok veldig forskjellig fra person til person.

Resetting av servicevarselet mener jeg å ha sett oppskrifter på tidligere på forumet.

Skrevet

Takk for svar!

Utrolig irriterende å bruke 5 lapper(?) på noe så simpelt som bytting av bremseklosser bare for at det skal stå i serviceheftet.

Skrevet

Dette gjør du utrolig lett selv. Det er bare papiret på servicen som er fulgt, som koster.

Her er en liten guide for deg som viser deg hvordan dette gjøres.

Det finnes videoer på youtube for dette også, er bare å lete :))

Skrevet

Jeg kan bytte bremseklosser, er ikke det det er snakk om:)

Bare aldri hatt så ny bil at service hefte er noe å bry seg om..

Men takk for svar

Skrevet

Har akkurat samme bilen som deg, og fikk opp service på bremser og skifte av bremsevæske nylig. Sjekket klosser og skiver, og det stemte godt at det måtte skiftes. Sjekket pris hos Bilia, og de skule ha lattelige 5500kr for jobben, så det var rimelig uaktuelt.

Så jeg skiftet både klosser og skiver bak, og skiftet bremsevæske.

Skrev selv inn i serviceheftet at service er utført. Deretter resatte jeg serviceintervallene:

Skrevet
Jeg kan bytte bremseklosser, er ikke det det er snakk om:)

Bare aldri hatt så ny bil at service hefte er noe å bry seg om..

Men takk for svar

Når jeg skal kjøpe BMW er jeg nøye på at servicer er fulgt, helst på BMW.

Men når det gjelder slike ting som bremseklosser kan jeg ikke se at det skal spille noen rolle om du gjør det selv, Det viktige for meg er jo at skiver og klosser er OK når jeg kjøper bilen, hvor mye de har vært utslitt tidligere eller hvor ofte de er byttet spiller ingen rolle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...