Gå til innhold

Har noen tekniske spmål ang 99mod 320i E46

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn har handla seg bmw og er noen småting med den.

1 Airbag lampa lyser konstant, kan dette være den airbagmodulen som er kaputt? Hva ellers kan det være? Og hvor finner jeg denne i bilen?

2 Bilen var opprinnelig automat men er bygget om til manuell. Når cluchpedal trykkes helt inn og motor går, kommer det en raslelyd. Denne forsvinner når pedal slippes litt ut igjen. Høres ut som noe inni girkassa kommer borti noe annet. Hva kan dette være?

3 Virker som om turtallet henger litt igjen etter at gasspedal er sluppet, treighet. Hva kan det være?

4 Elruta på sjaførdøra funker ikke, hva bruker gå på de?

Takker for hjelp :applause:

Bilde av bilen

v53cylnmcre0w2tuo2r5.jpg

Skrevet

Skal prøve meg på et par av punktene ihvertfall.

1. At airbaglampa lyser kan være flere ting, men ofte er problemet sensormatta i enten fører- eller passasjersetet. For å være sikker må du få lest ut diagnose fra airbagmodulen.

3. Jeg synes jeg har litt av samme problemet på min bil også en 99' 320i, men vet ikke sikkert hva det kan være. Jeg har planer om å få byttet VANOS o-ringer etterhvert da dette er et problem på de aller fleste BMW-motorer fra denne tiden. Sjekk www.beisansystems.com/

4. At el-rutene slutter å virke er også et veldig vanlig problem, har det selv på min bil. Det er visst noen plastdeler i mekanismen som blir utslitt, motoren pleier å være i orden, men man må kanskje bytte mekanismen.

Skrevet

3 Hmmm, den virket ikke så dum. Stemte litt og motor har gått 287000km. Tro om disse er og kjøpe andre steder? koed kanskje? Åssen ser det vanosgreiene ut tru?

Skrevet

Punkt 1. I mitt tillfelle fikk jeg noen kyndige til å utføre en lodding under sete til sensorene. Jeg lurer på om dette kunne vært en slags "by pass?". Mulig du finner mer om det emne om du søker litt. Feilen etter diagnose viste seg alikvel være sleperingen i multi rattet av en eller annen grunn. Hva som er årsaken til deres problem vet jeg ikke men ville dele min erfaring.

Skrevet

1. Som nevnt kan det være flere ting. På min Z3 var det kabel under setet som var til beltestrammeren som gjorde at airbag lampa lyste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...